י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות הביקורת

החל ממחר: מחסומי הסגר יוסרו מהכבישים

החל ממחר בבוקר מתכוונת המשטרה להסיר את המחסומים שהוצבו ברחבי הארץ וגרמו לפקקי ענק ולהשיבם בשעות הלילה | במקומם, יסיירו אופנועי אגף התנועה ויעצרו רכבים באופן אקראי ויתשאלו את הנהגים למטרת נסיעתם

החל ממחר: מחסומי הסגר יוסרו מהכבישים
מחסום משטרתי בעת הסגר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הביקורת על התנהלות האכיפה ברחבי הארץ, המשטרה החליטה על שינוי המדיניות והחל ממחר יוסרו כל המחסומים שהוצבו בכבישים במטרה לאכוף את הסגר והובילו לפקקי ענק. המחסומים ישובו לקראת שעות הלילה בזמן שהתנועה בכבישים תצטמצם.

על פי דיווח ב'חדשות 12', כחלק משינוי האסטרטגיה, מי שייקחו חלק באכיפה הם אופנועי אגף התנועה שיעצרו רכבים לבדיקה באופן אקראי על מנת לבדוק את מטרת נסיעת הנהגים ויוודאו הם בדרכם למטרה חיונית.

יצוין, כי בימים האחרונים גברה הביקורת על צורת האכיפה אותה מבצעת המשטרה - באמצעות מחסומים נושמים - אשר גרמו לפקקי ענק ופגעו באלו שהיו בדרכם למקומות העבודה החיוניים.

בתוך כך, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הנחה מוקדם יותר את מפקדי המחוזות במשטרה להיערך להגביר את האכיפה במהלך חג הסוכות. בהתאם להנחייה, בשלב הראשון ובמהלך טרום החג יתמקדו השוטרים בפעילות הסברה והידברות אל מול הקהילות והמנהיגים. פעילות זו תכלול גם מניעה באמצעות אזהרות וביקורים פיזיים במוקדים השונים. בנוסף בכל הארץ יוקצו כוחות תגבור ייעודיים, שהחל ממחר יעברו בבתי הכנסת ויבצעו פעולות הסברה נרחבות והבהרות לגבי המותר והאסור במהלך ימי החג.

עוד הוחלט, כי החל מערב החג תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת במוקדי התקהלויות אסורות בסוכות אלו ובכלל. האכיפה תכלול, בין היתר, הטלת קנסות על האחראים והמפרים ופיזור התקהלויות המנוגדות לתקנות.

 

אכיפה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד