י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניחוח של מחלה

חוקרים: זהו התסמין המוכיח שחליתם בצורה קלה

דווקא אובדן חוש הריח, מעיד לדעת החוקרים, על כך שהמחלה תוקפת בצורה קלה. התסמין לא נצפה בקרב רוב החולים הקשים • וגם: במקרה וחליתם, איך תוכלו לזרז ולהשיב לעצמכם את חוש הריח

חוקרים: זהו התסמין המוכיח שחליתם בצורה קלה
שיחת זום בעידן הקורונה צילום: pexels

אובדן חוש הריח נתפס כתסמין העיקרי של המחלה הנגרמת מנגיף הקורונה, אך כעת חוקרים טוענים כי התסמין דווקא מעיד על היותה של המחלה קלה. הם לא יודעים להסביר מדוע, אבל רוב החולים הקשים לא פיתחו את תסמין אובדן חוש הריח.

ניתוח נתונים שביצעו ב-1,300 חולי קורונה הביא את החוקרים להאמין כי תסמין אובדן חוש ריח הינו אינדיקציה למחלה קלה עד בינונית, כך מדווח ד"ר איתי גל ב ynet.

החוקרים מצאו כי רק 15-10% מהחולים הקשים חוו אובדן ריח. בהשוואה, 70% מקבוצת הקלים ו-85% מקבוצת החולים הבינוניים פיתחו את תסמין אובדן הריח.

אך למרות שהתסמין מעיד על מחלה קלה, הוא עלול להישאר בגוף גם שבועות ארוכים אחר שהנגיף נעלם ממנו. חלק מהחולים מדווחים על חודש ואף יותר, שחוש הריח שלהם לא שב, אף שבדיקות קורונה שערכו הראו תוצאה שלילית. אצל החולים הללו, ככל הנראה, הסערה החיסונית בגוף לה גרם הנגיף הובילה להרס של חלק מהרקמות באף, ואצלם ההתאוששות איטית הרבה יותר.

החדשות הטובות הן שבסופו של דבר חוש הריח מתחדש. ישנן הוכחות מוצקות לכך שטיפול שיקומי בחשיפה חוזרת ומתמשכת לסוגי ריחות שונים מדי יום, מוביל את מערכת חישת הריח לחדש את התאים, ולשוב לפעילות תקינה.

חולי קורונה ריח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד