י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טראמפ יתאכזב

מנכ"ל 'מודרנה': החיסון יהיה מוכן רק אחרי הבחירות בארה"ב

לאחר שנשיא ארה"ב כבר הבהיר כי יזרז את אישור החיסון עוד לפני הבחירות, מקלקל חב' מודרנה' את החגיגה והוא מודיע כי החיסון יהיה מוכן רק אחרי הבחירות. "החיסון יוגש לאישור הFDA רק בסוף נובמבר"

מנכ"ל 'מודרנה': החיסון יהיה מוכן רק אחרי הבחירות בארה"ב
מזרק חיסון צילום: pixabay

אכזבה לטראמפ: לאחר שרק לפני כשבועיים הצהיר נשיא ארה"ב טראמפ כי ימהר את חלוקת החיסון עוד לפני הבחירות, מקלקל מנכ"ל החברה האמריקאית 'מודרנה' את החגיגה והוא מבהיר כי החיסון לא יהיה מוכן לפני הבחירות. יתירה מזו, לדבריו, החברה תגיש את החיסון לאישור הFDA  רק בסוף נובמבר.

מנכ"ל החברה גילה כי מודרנה לא תהיה החברה שתגשים את משאלתו של הנשיא דונלד טראמפ לחיסון נגד נגיף הקורונה עד יום הבחירות. המנכ"ל העומד בראשה של החברה שנחשבת למובילה במירוץ לחיסון, סטפן באנסל, אמר ל"פייננשל טיימס" כי לחברה שלו לא יהיו מספיק נתונים מהניסויים בשלב האחרון כדי להגיש לרשות המזון והתרופות (ה-FDA) לפחות עד ה-25 בנובמבר.

באנסל אמר בעבר כי ככל הנראה לחברת 'מודרנה' יהיו מספיק נתונים מניסויי החיסון נגד נגיף הקורונה כדי לדעת האם הזריקה עובדת עד נובמבר או לא, אך לדבריו קיימת אפשרות קלושה שהם יוכלו לדעת אם הזריקה תעבוד עד אוקטובר. אם חיסון נגד קורונה של החברה יתגלה כיעיל לפחות ב-70%, היא מתכננת לבקש אישור חירום לשימוש בקבוצות בסיכון גבוה, אמר המנכ"ל.

עוד אמר כי מודרנה הגדילה את הייצור ובטוחה שהיא יכולה לעשות 500 מיליון מנות בשנה, ואולי כמיליארד. "ב-25 בנובמבר זה הזמן שיהיו לנו מספיק נתוני בטיחות שנוכל להכניס לקובץ EUA [אישור לשימוש חירום] שישלח ל-FDA - בהנחה שנתוני הבטיחות טובים, כלומר החיסון נחשב לבטוח". כך אמר באנסל. "חיסונים חייבים להוכיח שהם יעילים לפחות ב-50 אחוז כדי להיחשב מאושרים".

החברה כבר גייסה 25,296 מתוך 30,000 המשתתפים המתוכננים שלה. ו-10,000 מהנרשמים כבר קיבלו את שתי מנות החיסון. נזכיר, כי גם מדינת ישראל חתמה על הסכם עם החברה, לפיה יסופקו לישראל כ4 מיליון מנות מיד עם תחילת שיווקם של החיסונים.

קורונה חיסון טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד