ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מנותקים מהעם

פסק הלכה בסודאן אסר על נורמליזציה עם ישראל

השיח הער בימים האחרונים סביב הסכם נורמליזציה עם ישראל, הביא את חברי 'מרכז ההלכה האסלאמי' בסודאן לאסור כל עסקה עם ישראל • מנגד, רבים בסודאן מצטרפים לרעיון הגישור שמציעה ארה"ב, ורק בימים האחרונים הצטרפו אלפים לעמותה סודנית הפועלת למען השלום ונפגעה על ידי הממשלה בעקבות פעילותה

פסק הלכה בסודאן אסר על נורמליזציה עם ישראל
לוחמים בצבא סודאן צילום: משה שי

חברי מרכז ההלכה האסלאמי בסודאן הוציאו אתמול (רביעי) פסק הלכה, על פיו אסור לנרמל את היחסים עם ישראל בכל התחומים.

המרכז הוא למעשה הגוף שאחראי על הוצאת פסקי ההלכה בסודאן. במקביל שלוש מפלגות ותנועות בסודאן קיימו היום מסיבת עיתונאים שבה קראו ליו"ר המועצה הריבונית, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, להסכים להצעה האמריקנית הקשורה לנרמול היחסים עם ישראל בתמורה להסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. כך דווח ב'כאן 11'.

מובארכ אל-פאדל, יו"ר מפלגת האומה, אמר במסיבת עיתונאים בח'רטום כי אסור לפספס את ההזדמנות ההיסטורית הזאת ואת ההצעה האמריקנית שתקפה עד לבחירות לנשיאות בארצות הברית בנובמבר.

אחרי שממשלת סודאן הביאה לביטול אירוע הפתיחה של עמותת הידידות הסודאנית – ישראלית בח'רטום בצל הדיבורים על נורמליזציה עם ישראל, אחד ממייסדי העמותה, חוסיין קמר חוסיין, מספר בשיחה עם 'כאן חדשות' שהביטול השיג את האפקט ההפוך ומאז רבים במדינה הגישו בקשה להצטרף לעמותה.

הוא מתח ביקורת קשה על ממשלת סודאן שהביאה לביטול האירוע ואיימה על בעל האולם שבו היה אמור להתקיים האירוע שהיא תשלול לו את הרישיון: "אחרי מה שקרה הסיסמה שהממשלה הזו מוכרת – חירות שלום וצדק מבחינתנו מתה ואנחנו חשים שאנחנו חיים במדינת משטרה. הופתענו כי היינו מצפים שהצבא דווקא יכשיל אותנו, אבל מסתבר שהוא מעוניין בנורמליזציה עם ישראל יותר מאשר הממשלה האזרחית".

בשיחה הוא טען כי בימים האחרונים הם קיבלו שלושת אלפים פניות מאנשים בסודאן להצטרף לעמותה. לדבריו, רוב העם הסודאני תומך בנורמליזציה עם ישראל ומבין את התועלת בה ואילו הקולות שמתנגדים לנרמול היחסים מגיעים מהמפלגות הקיצוניות והגורמים הקיצוניים במדינה.

פסק הלכה סודן הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד