י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי שהורעל

מנהיג האופוזיציה: "אתה לא מרגיש כאב אבל אתה יודע שאתה גוסס"

מנהיג האופוזיציה ומי שהיה במשך שנים מבקר הקרמלין, אלכסיי נבאלני, מאשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כמי שעומד מאחורי הניסיון להרעילו • בריאיון לעיתון גרמני מתאר נבאלני את רגעי ההרעלה שכמעט מצא בה את מותו

מנהיג האופוזיציה: "אתה לא מרגיש כאב אבל אתה יודע שאתה גוסס"
ולדימיר פוטין צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

פרשיית ההרעלה ברוסיה: מבקר הקרמלין החריף, אלכסיי נבאלני, אמר בריאיון למגזין גרמני כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עומד מאחורי החשד להרעלה שלו והדגיש כי אינו חושש.

כזכור, נבאלני הוטס מרוסיה לברלין באוגוסט לאחר שחלה בטיסת פנים. הוא קיבל טיפול בבית החולים בסיביר ושוחרר בספטמבר. במה שלדברי גרמניה הייתה הרעלה על ידי נוביצ'וק שעלולה להיות קטלנית במיוחד. 

לפני כחודש הודיעה הממשלה הגרמנית כי מעבדות שונות בצרפת ובשוודיה הוכיחו את הממצאים הראשוניים על כך שבדמו של נאלני נמצאו שרידי גז עצבים בשם נוביצ'וק, גז עצבים שפותח ברוסיה ושבאמצעותו הורעלו גם המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו, בבריטניה לפני כשנתיים. 

אלכסיי נבלני

"אני טוען שפוטין עומד מאחורי הפשע ואין לי גרסאות אחרות למה שקרה", אמר נבאלני ל"דר שפיגל", הריאיון המלא יפורסם מאוחר יותר היום.

לאחר המקרה, המערב דרש מהקרמלין הסבר, רוסיה מצידה הכחישה כל מעורבות באירוע ואמרה כי טרם ראתה ראיות לפשע.

בריאיון תיאר נבאלני את האירוע, "אתה לא מרגיש כאב אבל אתה יודע שאתה גוסס," אמר נבאלני על הרגע שחומר הרעל החל להשפיע עליו.

נבאלני אמר ל"דר שפיגל" כי הוא מתעתד לחזור לרוסיה והוסיף: "המשימה שלי היא עכשיו להישאר ללא חת. ואין לי שום פחד".

פעיל פוליטי שסייע בהבאת נבאלני לגרמניה אמר ב-24 בספטמבר שיידרש למנהיג האופוזיציה הרוסי לפחות חודש נוסף בכדי לחזור לכושר, והוסיף כי ברור שהוא מתכנן לחזור לרוסיה ולחדש את הפעילות הפוליטית.

רוסיה ולדמיר פוטין הרעלה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד