י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עושים סוף לשמועות

חסידות ברסלב: "השוטרים הישראלים לא נדבקו מהמתפללים"

הסערה סביב נסיעתם של חסידי ברסלב לאומן בר"ה העסיקה לא מעט את מדורי החדשות. אך כעת, לאחר שרוב החסידים ששהו במקום כבר שבו לישראל, יש מי שמתעקש להמשיך ולהכפיש את הנוסעים הרבים שכן שהו בעיר אומן בראש השנה • נחום קרלינסקי מי שהיה 'פרויקטור הקורונה' באומן תוקף את התנהלות משרד הבריאות ועושה סוף לשמועות העקשניות

חסידות ברסלב: "השוטרים הישראלים לא נדבקו מהמתפללים"
חסידי ברסלב בגבול בלארוס אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

בתגובה לדיווח לפיו שני שוטרים ישראלים נדבקו באומן, נחום קרלינסקי 'פרויקטור הקורונה' מטעם חסידות ברסלב באומן, תוקף את התנהלות משרד הבריאות בכל הקשור להגעתם של החסידים לאומן, ומזים את השמועות והדיווחים השונים בתקשורת על הדבקה נרחבת בין עולי הרגל באומן. 

בהתייחס לדיווח על הדבקת השוטרים אומר קרלינסקי: "למיטב ידיעתנו השוטרים הישראלים באו במגע קרוב עם שוטרים אוקראינים".

עוד הוא מוסיף, בין החסידים לארבעת השוטרים הישראלים לא נוהל שום קשר ומגע, עקב סירוב ממשלת ישראל לניהול מתווה מתואם. יתרה מזאת, נציגי ברסלב נמצאים ביחסים טובים עם המשטרה האוקראינית בכל הרמות, כך שגם לצורך התיאומים, השיגו הנציגים את כל הנדרש, ישירות וללא שום צורך בנציגי משטרת ישראל.

יתרה מזאת, החסידים ששהו בעיר אומן, עברו בדיקות ובידוד. צוותי השיטור שהוזרמו לאומן, כ 900 במספר ככל הידוע לא נבדקו טרם הגעתם, ואכן ידוע לנו כי דווח ברשתות מקומיות, על הדבקות בקרב שוטרי אומן.

יצויין כי באופן תמוה יצאו ארבעת השוטרים הישראלים מישראל לאומן, על אף שישראל סירבה לאשר אפילו לרופאים שאינם בתפקיד לצאת מישראל, זאת כדי לספק מענה בריאותי לאלפי השוהים.

עוד יש להבהיר, מסביר קרלינסקי, כי מתוך 8000 ישראלים שיצאו מישראל, כדי להגיע לאומן, רק 17 חוזרים אומתו כחיוביים, רובם מבלארוס, אלפים שנתקעו שם שבועות בגלל העקשנות הישראלית שלא להסכים למתווה מתואם.

בנוסף, המרפאה באומן שפעלה במשך שלושה שבועות לא טיפלה אפילו בסיבוך קורונה אחד ויחיד.

פרויקטור הקורונה באומן ממשיך לתקוף, כל זאת אחרי מסע דה-לגיטימציה של שיסוי, שהגיעו לשיאו במכתבו של גמזו, שאת תוצאותיו, יהודי אוקראינה יאלצו לספוג זמן רב - ונמשך בימים אלו, בהכתמת חסידי ברסלב.

לדבריו, משרד הבריאות צריך לעשות חשבון נפש על התנהלותו. המציאות המרה מוכיחה: על גב ההתעקשות להתעמר בחסידי ברסלב שכל רצונם היה להתפלל אצל רבם - נשרפו כל גשרי האימון שנותרו עם כלל הציבור החרדי.

על אף שמבין 8000 היוצאים מישראל לאומן, נתגלו עשרות בודדות של נדבקים בחזרתם - התדרוכים מהמשרד ממשיכים להשמיץ את החוזרים מאומן.

אומן ברסלב קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד