י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ניתן לזהות מראש?

רופאים: הנגיף תוקף משפחות עם פגם גנטי

סיכויי ההידבקות בנגיף: מנהל יחידת קורונה בבי"ח הדסה עין כרם, פרופ' דרור מבורך מבהיר כי: "הנגיף תוקף משפחות עם פגם גנטי שנובע ממחסור בחלבון חיסוני. ניתן לבצע בדיקת דנ"א מוקדמת לגילוי הבעיה"

רופאים: הנגיף תוקף משפחות עם פגם גנטי
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם ניתן לערוך בדיקה מוקדמת לגילוי סיכויי ההידבקות בקורונה? על פי דברי פרופ' דרור מבורך, מנהל יחידת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, התשובה היא, כן. את הדברים אמר הלילה בריאיון ל'כאן'.

הרופא הבכיר שצבר ניסיון רב בטיפול בחולי קורונה הסביר כי סיכויו של מי שמערכת החיסון שלו סובלת מפגם שניתן לזהות מראש, לחלות בקורונה, גבוהים יותר. ההערכה היא שמדובר בסיכוי לחלות בסיבוכים קשים הנובעים כתוצאה מהידבקות בקורונה, ולא רק מחלה קלה או בדיקה שהתוצאה שלה חיובית.

לדבריו את הפגם האמור ניתן לזהות מראש באמצעות בדיקה גנטית מתאימה, אם כי לא ברור במה כרוכה הבדיקה, מה העלות שלה ותוך כמה זמן מגיעים התוצאות שלה.

דבריו של הרופא הבכיר יכולים אולי להסביר כמה וכמה מקרים של בני משפחה אחת שחלו בקורונה ונזקקו לאשפוזים ממושכים. המקרה הבולט ביותר הוא של בני משפחת אוברלנדר – שני האחים ובנו של אחד מהם, שנפטרו כתוצאה מסיבוכים בעקבות הידבקות בנגיף.

עם זאת הדברים טרם קיבלו אישוש מחקרי, והם נאמרו על סמך ניסיונו בטיפול בעשרות חולים, אך מבלי שנערכה בדיקה מקיפה על מספר רחב יותר של חולים כפי שמקובל בפרקטיקה של המחקרים הרפואיים.

 

קורונה גנטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד