ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא רק בתי חולים

המשבר מתעצם: קופות החולים לא עומדות בעומס

כשכולם מדברים על "קריסת בתי החולים" במכבי מזהירים: קופות החולים לא עומדות בעומס וחדרי ההמתנה מלאים במבוטחים שחלו • "מי שציפה למספרים נמוכים בימים הראשונים של הסגר - לא מבין את המחלה"

המשבר מתעצם: קופות החולים לא עומדות בעומס
עמדות קורונה צילום: יח"צ

ראש מחוז דרום בקופת החולים מכבי, קרן שכטר-אזולאי התריעה הבוקר כי דווקא רופאי הילדים והמשפחה עומדים בפני מצב של אי ספיקה עקב התפשטות המגיפה. "קופות החולים מנהלות עשרות אלפי חולים בלי יכולת לראות בכל רגע נתון מה מצבם", אמרה.

"בכל בית חולים יש כמה עשרות בודדות של חולים, עם שליטה, עם צוותים, לעומת זאת בקופות החולים חדרי ההמתנה מלאים, אנחנו צריכים לעקוב אחרי מצבם של המטופלים יום יום. הרופאים שעושים את זה מסיימים את הזמן שלהם במרפאה וצריכים לעבוד בימי שישי ושבת ובלילות כדי לקבל חיוביים חדשים. כאן יש ממש קריסה", הסבירה שכטר אזולאי בריאיון לynet.

לדבריה 65 אלף מבין מבוטחי "מכבי" ו"כללית" הינם חיוביים לקורונה כאשר רובם המוחלט (98%) נמצאים בבית. לכן החשיבות שבהגבלות ובהורדת מספרי הנדבקים חשובה מאי-פעם. "את הפירות של הסגר אנחנו נראה רק בעוד שבועיים, לכן החשיבות של לכבד אותו היא עצומה. יש להמשיך להתמגן ולהיענות לכללים ולהבין שהמצב לא פשוט בכלל".

שכטר-אזולאי צרפה תחזית קודרת למצב התחלואה בימים הקרובים: "אם יצאנו לסגר עם 8,000 נדבקים ביום, אנחנו צריכים להבין ששבועיים אחורה הם כבר הדביקו לפחות 3 אנשים. אנחנו מצפים להמשיך לראות מספרים גבוהים. התחמושת היחידה היא לעצור את שרשרת ההדבקה ולעשות חקירות אפידמיולוגיות. מדינת ישראל יודעת להגיע כיום רק לפחות מרבע מהחולים, כלומר שעל כל חולה שלא חקרנו מסתובבים עשרה שיש להם פוטנציאל הדבקה. מי שציפה למספרים נמוכים בימים הראשונים של הסגר - לא מבין את המחלה". 

מכבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד