י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ציפייה מופרזת

האם יש סיכוי לפיתוח חיסון ישראלי לקורונה?

לדעת המנכ"ל המתפטר של רשות החדשנות במשרד הכלכלה, מדינת ישראל אינה קרובה לייצור חיסון לנגיף הקורונה. "לבוא ולחשוב שאנחנו נפתח את החיסון העולמי לקורונה זו שטות, זה לא יקרה"

האם יש סיכוי לפיתוח חיסון ישראלי לקורונה?
אילוסטרציה צילום: pixabay

לצד החברות הבינלאומיות שנמצאות במקום טוב במירוץ העולמי אחר החיסון המיוחל לקורונה, נמצאים מומחי המכון הביולוגי בנס ציונה בעיצומם של מאמצי מחקר ופיתוח לחיסון 'מייד אין יזראל'.

ידיעות על התקדמות הליכי הפיתוח (מדובר בחיסון שעובד באופן שונה מהחיסונים המפותחים על ידי שאר החברות) מתפרסמות מעת לעת ומשרד הביטחון שאף הודיע על תקציב של מיליונים שיועבר למכון לצורך זירוז הליכי הפיתוח. אך כעת נשמעת דעה הקובעת כי חיסון כזה הינו בלתי אפשרי.

"אין בארץ חיסון או משהו שקרוב לזה, ולכן לבוא ולחשוב שאנחנו נפתח את החיסון העולמי לקורונה זו שטות, זה לא יקרה". כך אמר לכלכליסט המנכ"ל המתפטר של רשות החדשנות במשרד הכלכלה, אהרון אהרון.

לדעתו מדובר בציפייה מופרזת, שדווקא המכון הישראלי יהיה זה שיצליח להגיע ראשון לחיסון, לפני חברות הפארמה הענקיות ששופכות מאות מיליוני דולרים על מחקר ופיתוח, ולהן ניסיון רב בפיתוח תרופות וחיסונים חדשים.

נציין שחברת התרופות הישראלית טבע, הינה חברה המתמחה בפיתוח תרופות גנריות – חיקוי לתרופות שפותחו על ידי חברות אחרות, אחר שפג תוקף רישומן כפטנט מוגן אך כמעט ולא פיתחה תרופות חדשות. פיתוח תרופות וחיסונים זהו תחום עתיר סיכונים וכישלונות, הדורש מומחיות מיוחדת והשקעה כבירה במחקר, כאשר לעיתים חולפות שנים עד שתרופה חדשה מגיחה לאוויר העולם.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד