י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אובדן חוש החיוך

לא רק הריח: הנזק הנפשי של הקורונה

בחודשים האחרונים חלה עליה ברכישת תרופות נוגדות דיכאון. יו"ר הסתדרות הרוקחים: "הפחד מהמגפה, הבדידות והקשיים הכלכליים גרמו לאנשים רבים לשקוע בדיכאון"

לא רק הריח: הנזק הנפשי של הקורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

לא רק אובדן חוש הטעם והריח: תסמיני הקורונה, מתברר, פוגעים גם באלו שכלל לא נדבקו בנגיף, גם הם חווים קשיים משמעותיים. הדבר בא לידי ביטוי משמעותי בעליה תלולה במכירת תכשירים ותרופות נוגדי דיכאון.

בחודשים האחרונים נרשם זינוק של 25% בצריכת תרופות הרגעה, נוגדי דיכאון ושינה, כך עולה מבדיקה שערכה הסתדרות הרוקחים. על פי הבדיקה שנערכה בכ-600 בתי מרקחת פרטיים ברחבי כל הארץ, קיים גידול במרשמי תרופות הרגעה בין החציון הראשון של 2019 אל מול החציון הראשון של 2020.

בדיקה פרטנית העלתה כי תרופות מרשם לטיפול בחרדות רשמו את הגידול המשמעותי – 28%  יותר בתקופת הקורונה מאשר בשנה שעברה, לצד תכשירים "טבעיים" לטיפול בעצבנות וחוסר שינה שרשמו גידול של 24% בצריכתם. גם תרופות מרשם נוגדי דיכאון וחרדה כדוגמת ציפרלקס, וואבן, קלונקס ורגיעון – רשמו גידול של 21%. בנוגע לכדורי שינה במרשם רופא – חלה עלייה של 18%.

בשיחה עם חדשות 12 אמר דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים כי "הפחד מהמגפה, הבדידות והקשיים הכלכליים שנוצרו בתקופה האחרונה גרמו לאנשים רבים לשקוע בדיכאון. הגידול ברכישת התרופות נובע הן מהתנאים שיצרה ההתנהלות בזמן הקורונה והן בעקבות הצטיידות מוגברת עקב חשש למחסור. בזמנים כאלו של בעיות נגישות וסגרים יש חשיבות למדיניות 'המרשם הפתוח' המאפשרת לכל בית מרקחת לתת שרות למטופלים של כלל קופות החולים".

 

 

קורונה דיכאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד