י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסורת של עשרות שנים

פרסום ראשון • בתולדות אהרן הודיעו: השנה אין שמחת בית השואבה

בצל הסגר הגדול בחג, בחצר חסידות תולדות אהרן הודיעו כי השנה לא יתקיימו אירועי שמחת בית השואבה שמתקיימים מידי ערב בבית המדרש של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים ומושכים אלפי אנשים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על היסטוריה במאה שערים בפרסום ראשון 

פרסום ראשון • בתולדות אהרן הודיעו: השנה אין שמחת בית השואבה
שמחת בית השואבה בתולדות אהרן צילום: שוקי לרר

שמחת בית השואבה הגדולה והמסורתית של חצר חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים, מושכת אליה אלפים רבים מידי שנה בחג הסוכות, שבאים לחזות בשמחה פורצת הגבולות של החסידות. בחצר הודיעו היום (חמישי) כי בעקבות הסגר שהוטל, השנה לא תתקיים שמחת בית השואבה, אחרי מסורת שנמשכה עשרות שנים ברציפות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאור הסגר והצורך בשמירת ההנחיות, ובגלל שבמקום נדחסים אלפי אנשים מידי שנה כל ערב בחג הסוכות, החליטו בחסידות כי שמחת בית השואבה לא תתקיים. 

כידוע, השמחה בחצר חסידות תולדות אהרן פורצת גבולות ומושכת אליה אלפים מכל רחבי הארץ, חסידים, ליטאים, ספרדים וכיפות סרוגות נוהרים למקום לשמחה גדולה שנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה תוך ריקודים סוערים. 

גם הסוכה הגדולה המוצבת בחצר החסידות תהיה סגורה השנה, במקום מחלקים מידי שנה בשנה אוכל בכמויות גדולות לעשרות האלפים, השנה אפילו לא התחילו בבישולים וההכנות כמו בכל שנה בזמן הזה במטבח של הישיבה.

מדובר בהיסטוריה של ממש שתתבטל השנה, כשלראשונה השמחה הגדולה של החסידות הירושלמית לא תתקיים בעקבות שמירה על ההנחיות.

מוקדם יותר דיווח העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן 11' כי השנה בחצר חסידות בעלזא בקריה בירושלים לא יתקיימו טישים וכן בוטלה שמחת בית השואבה בחול המועד סוכות. 

 

תולדות אהרן שמחת בית השואבה מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד