י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נושאת בתוכה משמעות

המילה הפשוטה והקסומה שמשנה את העולם

בחלום נראו מלאכים רבים העסוקים במלאכות שונות, בכל חדר היה עומס מלאכים שעבדו ללא הפסקה, מלבד חדר אחד שעמד בו מלאך אחד, שהיה משועמם למחצה, מדוע לא היתה לו עבודה? ולמה חדרו היה מיועד?

המילה הפשוטה והקסומה שמשנה את העולם
לב צילום: pixabay

חלמתי חלום שבו פגשתי מקום עם מלאכים ומלאכיות. אחד המלאכים עשה לי שם סיור. בהתחלה הגענו לחדר גדול מלא במלאכים. המלאך שהדריך אותי עצר ואמר לי: "זו מחלקת הקבלה. כאן מתקבלות כל הבקשות שנאמרו בתפילות, חלומות ומשאלות של אנשים".

הבטתי סביב וראיתי המון מלאכים עסוקים במיון בקשות על הרבה דפים שהגיעו מאנשים מכל העולם. המשכנו לאורך המסדרון עד שהגענו לחדר נוסף. המלאך הסביר לי "זו מחלקת האריזה והמשלוח.

כאן כל הבקשות שאנשים ביקשו ממויינים ואז נשלחים לאנשים שביקשו אותם". שוב התרשמתי מהפעילות. המון מלאכים עבדו פה, כי היו כל כך הרבה בקשות שצריך לארוז ולשלוח לרחבי העולם.

לבסוף, בסוף המסדרון עצרנו ליד דלת של חדר קטן. להפתעתי ישב שם רק מלאך אחד ולא עשה כלום. "זו מחלקת האישורים", אמר המלאך במבוכה.  

"איך זה שאין פה עבודה?" שאלתי. "כל כך עצוב" אמר המלאך. "אחרי שאנשים מגשימים חלומות ומקבלים את הברכות והמשאלות שביקשו, מעטים מהם שולחים בחזרה אישור".

שאלתי את המלאך "אבל איך מאשרים את כל הברכות והמשאלות?"  פשוט מאוד ענה המלאך "רק צריך להגיד תודה!"

תודה היא מילה פשוטה וקסומה שנושאת בתוכה עוצמה ומשמעות. היא זמינה לשימוש ומשנה עולם ולכן השתמשו בה בנדיבות. היא מקרבת לבבות, מכניסה שמחה ואנרגיה נפלאה, בדיוק מה שאנו צריכים בימים אלו.

כשאתם מודים לאחרים על עשייה כלשהי, הם מייד מתגייסים לתת לכם עוד. זו ממש נוסחה. כי ככל שנכיר תודה כך נקבל יותר מהדבר אותו אנו מבקשים. כי ברגע שנשים יותר לב תהיה לנו מודעות עצמית לדברים הנפלאים שקורים בחיינו וזה רק יעצים ויגדיל עוד ממה שכבר יש לנו.

ואהבת לרעך כמוך

חג הסוכות בפתח חג של שמחה וקבלת האחר. "בקש שלום ורדפהו בקש שלום במקומך ורדפהו במקום אחר", אומר רש"י ולכן בואו נצא כולנו מהאזור המוכר והנוח ונעשה שלום במקום שאחרים שונים מאיתנו . כן, גם אם האחר הוא לא כמוך.

אחת ממצוות חג הסוכות, היא שמחה. ולכן השתדלו להרבות באמירת תודה לעצמכם, ולאחרים על דברים שקרו לכם, על מה שהצלחתם להגשים בזכותכם, וגם בזכות אנשים טובים באמצע הדרך!

חג שמח
מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים.

לומר תודה הודיה מלאך ואהבת לרעך חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד