י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשים במצוקה? התקשרו

קופות החולים מעמידות לרשות הציבור שירותי ייעוץ פסיכולוגי

לאור העליה במקרי המצוקה, מאפשר משרד הבריאות לכל אזרח לקיים שיחה עם פסיכולוג ללא תשלום. לשם כך כל מה שצריך הוא להתקשר לאחד מהמוקדים המופעלים בידי קופות החולים

קופות החולים מעמידות לרשות הציבור שירותי ייעוץ פסיכולוגי
משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

חשים במצוקה? אל תדחיקו: לאור העליה הרבה והדיווחים על מקרי מצוקה נפשית אליהם נקלעו אזרחים רבים בעקבות מצב הקורונה, הודיע משרד הבריאות על העמדת שירותי ייעוץ פסיכולוגי ללא תשלום. השירות מופעל בידי קופות החולים.

במסגרת השירות, כל אדם זכאי לקבל 3 שיחות טלפון (בנות 45 דקות כל אחת) עם פסיכולוג ללא הפניה וללא תשלום. לשם כל כל מה שנחוץ הוא להתקשר למוקדי הקופות הייעודיים: מכבי 3028*, מאוחדת 3833*, כללית 2708*, לאומית 02-6335209

השירות ניתן  בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית. ללא צורך בהפנייה. בקופות מבהירים כי  קו הסיוע החינמי מיועד עבור כל אדם שחש במצוקה.  במערכת הבריאות מזהירים כי קרוב למיליון איש יזדקקו לטיפול נפשי עקב הקורונה.
הדוקטור טל ברגמן לוי, אחראית בריאות הנפש במשרד הבריאות, הסבירה היום (חמישי) בריאיון ליניר קוזין: "ביומיום אנחנו יודעים איך להתמודד עם הקשיים שלנו, אנחנו יוצאים לשתות קפה או נפגשים עם חבר קרוב. בתקופה הזו של הסגר יש פחות אפשרויות לפרוק את המצוקה".
כדי לענות על הצורך של הציבור הרחב לסיוע מיידי, משרד הבריאות השיק קו חינמי הניתן דרך קופות החולים. כל אחד זכאי לשיחה של 45 דקות עם גורם מקצועי, ללא צורך בהפניה מרופא או באבחנה מוקדמת. "לפעמים אנחנו נורא רוצים לדבר עם המשפחה והחברים אבל לא רוצים להעיק עליהם, בקו הסיוע שלנו אנחנו מעוניינים לפתור את זה", אמרה ברגמן לוי.
קורונה פסיכולוג טיפול פסיכולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד