ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חסידי חופש הביטוי"

צפו: שמעון ריקלין חולץ על ידי שוטרי יס"מ

בפעם השנייה תוך שבוע התנכלות לצוות ערוץ 20 המשדר מכיכר הבימה בתל אביב. הערוץ המזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית סובל מרדיפת המפגינים נגד נתניהו "לכאורה". הערב פורסם תיעוד של מגיש הערוץ שמעון ריקלין מחולץ כשהוא מוקף בשוטרי יס"מ שמגינים עליו מפני ההמון הזועם 

צפו: שמעון ריקלין חולץ על ידי שוטרי יס"מ
שמעון ריקלין צילום: פלאש 90

בפעם השנייה בתוך פחות משבוע, מפגיני השמאל מפריעים לשידור של אנשי 'ערוץ 20'. בעת השידור בכיכר הבימה הערב (חמישי) הגיעו מאות מפגיני שמאל עם חצוצרות ותופים להפריע לשידור. כתב הערוץ שמעון ריקלין חולץ מהמקום כשהוא מלווה בשוטרי יס"מ.

ח"כ ניר ברקת מבכירי צמרת 'הליכוד' מגיב ומגנה: "במדינה דמוקרטית אסור שאנשי תקשורת ישדרו מאחורי גדרות ויילכו הביתה בליווי משטרתי. ערוץ 20‬⁩ הוא קול חשוב וחיוני בציבוריות הישראלית וכך ימשיך להיות".

חברת הכנסת קטי שטרית מ'הליכוד' גינתה את המקרה הערב וכתבה: "חסידי חופש הביטוי מאיימים באלימות ערב אחר ערב על אנשי ערוץ 20 בלב תל אביב, עד כדי כך ששמעון ריקלין נדרש לליווי צמוד של שוטרי יס"מ. לא חופש המחאה הוציא את האנשים האלה לרחובות, אלא הרצון להשתקה. ואת זה אסור לקבל במדינה דמוקרטית".

יצוין כי בניגוד לתקיפתם בעבר של אנשי תקשורת מערוצים 12 ו-13, כמו אמנון אברמוביץ וד"ר אבישי בן חיים שזכו לגינויים חריפים, כולל מפוליטיקאים ואפילו מנשיא המדינה ראובן ריבלין, תקיפתם של אנשי ערוץ 20 לא זוכה להד תקשורתי הולם וגינויים נרחבים ונחרצים.

רק לפני יומיים במהלך שידור תכנית 'הפטריוטים' ב'ערוץ 20', בו הוצבה עמדת שידור בכיכר הבימה בתל אביב, הגיעו מפגיני השמאל לעמדת השידור ותקפו את המגישים וצוות הערוץ. באותו הזמן התראיינו בתכנית פעיל השמאל יריב אופנהיימר וח"כ לשעבר עידית סילמן. בתיעוד מהתקיפה האלימה נראים המפגינים פורצים לעמדת השידור כשכוחות המשטרה שהוצבו במקום לא מצליחים למנוע זאת מהם. כתבי הערוץ עידית סילמן ובועז גולן ניסו להמשיך את השידור ורק לאחר דקות ארוכות הסדר שב אל כנו.

השדרן יותם זימרי אמר לאחר התקיפה כי מדובר באקט טרור תודעתי של "קריים מיניסטר, אין מצב, או איך שלא תקראו להם", שמוכיח שוב שהדמוקרטיה לא חשובה להם, אלא מה שחשוב להם זה לקבוע מי ידבר ואיפה. הוא הוסיף כי "אני שמח שהחברים שלי לא נתנו לזה להשפיע והמשיכו את השידור ואני בטוח שגם בפעם הבאה נמשיך לשדר מכיכר הבימה".

מערוץ 20 נמסר לאחר התקרית, כי "ערוץ 20 מביע זעזוע מהתקיפה האלימה של צוות הערוץ שהיה בשידור בכיכר הבימה על ידי מפגיני הדגלים השחורים. התקיפה בוצעה במהלך תכנית הפטריוטים במהלכה התראיינו יריב אופנהיימר ועידית סילמן ששידרו מהכיכר. הערוץ פונה למשטרה שתמצא את הדין עם התוקפים".

ערוץ 20 שמעון ריקלין תקיפת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד