י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא הצלחתם ללמד חיילים יידיש?"

קורונה, חרדים, מדינת ישראל ומה שביניהם: מלך זילברשלג מסביר • צפו

יחד עם נגיף הקורונה שפרץ אל חיינו לפני כחצי שנה, הסתנן לו לחיינו נגיף נוסף ומסוכן לא פחות - נגיף ההסתה שמו • החרדים הפכו לטרף קל בידי כלי התקשורת והפוליטיקאים והשנאה חלחלה לה במהרה גם לעם שבשדות • במקום להילחם חזיתית, מלך זילברשלג מוכיח שאפשר גם אחרת • צפו

קורונה, חרדים, מדינת ישראל ומה שביניהם: מלך זילברשלג מסביר • צפו

אחד מתסמיני הקורונה הכואבים ביותר, הינו תסמין ההסתה נגד המגזר החרדי. המילים קורונה, חרדים, אכיפה וזלזול בהנחיות החלו לאחרונה להגיע יחד - בזוגות.

לפני כחצי שנה נכנסה מדינת ישראל לאחד מהמשברים החמורים ביותר בתולדותיה, והציבור המיואש בשילהוב אנשי התקשורת והפוליטיקאים פרק את זעמו על הטרף הקל ביותר שניתן היה למצוא - על החרדים.

על מנת לסבר את האוזן, ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות התקבלו בחודש מרץ שבו הגיע הקורונה לישראל 159 תלונות, רובן הגדול (131) עסקו בהסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי.

עם זאת, חלק גדול מההסתה והכעס המופנה כלפי החרדים לא מגיע משנאה, כי אם מבורות. חלקים נרחבים מהציבור החילוני מכירים את החרדים אך ורק דרך המסך. כשהם רואים חתונות המוניות ותפילות ברוב עם הם מתקוממים - וגם אם הם טועים אפשר להבין אותם.

כעת, במקום להילחם חזיתית, וכידוע במלחמה אין מנצחים אלא יש את מי שהפסידו פחות, נעמד מלך זילברשלג מול המצלמה ועשה את המובן מאליו - הוא פשוט הסביר. בלשונו החדה ובשפתו הקולחת, שטח מלך את הטענות, הקשה את הקושיות והשיב עליהן אחת לאחת, ובעצם, הוכיח שאפשר גם אחרת. "כֻּלָּנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד נָחְנוּ".

קורונה חרדים מלך זילברשלג שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד