י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בימין ובשמאל

רק בשלטון הרודן: שכונה שלמה נדרשה להגיש כתב יד

ככה יעשה בצפון קוריאה לאיתור האזרח שהעיז להביע מחאה נגד הממשל. חקירה נמרצת של קים ג'ונג און במטרה לאתר את מי שכתב גרפיטי על קיר בשכונה עם מסר נגד הממשל הובילה לכך שתושבי שכונה שלמה נדרשו להגיש את כתב ידם כדי לגלות מי עומד מאחורי המעשה

רק בשלטון הרודן: שכונה שלמה נדרשה להגיש כתב יד
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

אומץ שלא רואים כל יום: כתב היד של שכונה שלמה בצפון קוריאה נבדק, כדי למצוא את האשם בכתיבת כתובות נגד הממשלה על קיר. ההודעה הופיעה בתחילת החודש בשוק באונסן בדרום פיונגאן, צפונית לבירה פיונגיאנג. הגרפיטי כלל את המילים: "די עם פקידי מפלגה שחיים טוב על ידי ניצול העם".

הרשויות סבורות כי מדובר בביקורת ישירה על מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, מכיוון שהשלט הופיע בסמוך לציון 75 שנה להקמת מפלגת העובדים הקוריאנית השולטת מאוקטובר 1945. השוטרים בדקו מאז את כתב ידם של מבוגרים וילדים ביד שמאל וימין, כדי לגלות מי יכול היה לכתוב את הגרפיטי.

אחד התושבים בדרום פיונגאן, שרצה להישאר בעילום שם מחשש לחייו, אמר לערוץ הקוריאני RFA כי "גורמי הביטחון הגיעו למסקנה שכתובות הגרפיטי היא ניסיון להפיל בכירים במפלגה והיא פעולה אנטי-ממשלתית המבקרת באופן ישיר את הנהגת המפלגה המרכזית, כולל את הדרגה הגבוהה ביותר, אז הם פתחו בחקירה".

"על פי פקודות מחלקת הביטחון, מנהיגי יחידות המשמר השכונתיות המקומיות ביקרו בכל בית, והורו למבוגרים ולילדים לכתוב עם עטים על נייר שיוגשו למחלקת הביטחון".

המקור הוסיף ואמר כי "הם משווים מקרוב את הגרפיטי ואת דוגמאות כתב היד, אך הם עדיין לא תפסו את הפושע, אז הם מתחילים בחקירת כתב יד פעם נוספת".

"בפעם הראשונה הם גרמו לכולם לכתוב ביד ימין, אבל הפעם, כל התושבים חייבים לכתוב ביד שמאל". ההערכה היא שאפילו תושבים לא מהשכונה שהיו באזור בזמן הופעת הגרפיטי התבקשו להגיש דוגמאות של כתב היד שלהם.

עוד דווח, כי אזרחים הביעו את שביעות רצונם מכתובות הגרפיטי "משום שהרשויות והאנשים החזקים, כולל אנשי מפלגה, במצב טוב, אך תושבים רגילים סובלים מדי שנה מקשיים שונים".

מקור נוסף אמר: "אני יודע כי במחוז צפון פיונגאן, זה אותו סיפור, דירות בהן גרים חברי המפלגה המחוזית תמיד עם חשמל, ואילו השכונות בהן מתגוררים תושבים רגילים לא תמיד, אז בלילה אתה לא באמת רואה אורות שם, פריבילגיות אחרות שמהן נהנות הרשויות כמו, זה תמיד לאכול בשר ואורז, בעוד שאזרחים מן השורה מתקיימים מתירס וממצרכים פחות משמעותיים, הם פשוט חיים ככה בזמן שהתושבים הרגילים עובדים קשה כדי להתפרנס, והטינה של האנשים מצטברת עד כדי כך שהעם מתחיל לשנוא את הפקידים ואת הנהגת המדינה".

קים ג'ונג-און צפון קוריאה כתובות גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד