ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יותר מאי פעם

עלייה משמעותית במנין החפצים להגר מארה"ב לקראת הבחירות

לקראת הבחירות נרשמת עלייה משמעותית של אזרחים אמריקנים המעוניינים להגר לקנדה השכנה, רבים מהם יהודים. עורכת דין שעוסקת בתחום מעל 25 שנים מספרת על פניות רבות מכפי שהורגלה בשנות בחירות קודמות. היא מתארת כי כולם מסבירים את העילה: "הולכת להיות מלחמת אזרחים, זה יהיה סוף הדמוקרטיה"

עלייה משמעותית במנין החפצים להגר מארה"ב לקראת הבחירות
ג' ביידן/דולנד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק/דוברות הבית הלבן

הת'ר סגל, עורכת דין לענייני הגירה בטורונטו, מספרת כי תמיד יש עלייה ברצון להגר במהלך שנת הבחירות בארה"ב. אולם ב-25 שנות הניסיון שלה, זה מעולם לא היה בכמות כה רבה כמו עכשיו חודש ושבוע לפני הבחירות לנשיאות.

בשנת 2016, לדבריה, היא קיבלה כמה עשרות פניות בסך הכל מאמריקאים המעוניינים לעבור לקנדה. השנה היא מקבלת שש או שבע פניות מדי יום. ורובם, לדבריה, הם מיהודים. כך היא אומרת לאתר JTA.

"בחיים שלי לא ראיתי את מה שאני רואה", אמרה סגל, שהיא בעצמה יהודייה. לדבריה, היא שומעת את אותם הפחדים מצד אמריקאים יהודים בזה אחר זה.

"מה שהם מהדהדים אלי, זה שהם ראו את זה בעבר", אומרת סגל. "אני לא אתקע כאן, אני לא הולך להיתפס במלחמת אזרחים, אנחנו יודעים איך זה הולך, הולכת להיות מלחמת אזרחים, זה יהיה סוף הדמוקרטיה, אני מאוד מודאג מהעתיד שלנו, אני לא רוצה לחכות ולראות מה קורה, סבי וסבתי עזבו את פולין במלחמת העולם השנייה".

היא הוסיפה כי אנשים אומרים לה, "מעולם לא חשבתי שאחפש את זה, אני מבוסס היטב בארצות הברית, המשפחה שלי כאן, העסק שלי כאן, זה לא משהו שאי פעם חשבתי שיקרה או אפילו שקלתי".

סגל אומרת כי "הקו הזה אינו אדם אחד שאומר זאת. אני שומעת את זה כמה פעמים ביום".

אמריקנים שנשבעים לעבור לקנדה לאחר הבחירות לנשיאות הם כמעט קלישאה, גם בבחירות הקודמות הרבה אנשים הודיעו כי הם יעזבו אם טראמפ ייבחר, אך הם לא עזבו. בקרב יהודים שומרי מצוות ניתן לומר זאת על מעבר לישראל, כאן היהודים מקבלים אזרחות אוטומטית.

בשנה שעברה נרשמו מספר תקריות אנטישמיות הגדול ביותר בארה"ב מאז 1979, כך על פי הליגה נגד השמצה. בשנתיים האחרונות היו התקפות קטלניות על יהודים בפיטסבורג; פוואי, קליפורניה; ג'רזי סיטי, ניו ג'רזי; ומונסי, ניו יורק, בתוספת שורה של תקיפות על יהודים בשנה שעברה בברוקלין.

כמובן שמוקדם מדי לדעת אם הבחירות לנשיאות ותוצאותיהן מעוררות גל הגירה מצד יהודים אמריקאים, אך אין ספק שרוב האנשים שנשבעים להגר בגלל תוצאות בחירות בסופו של דבר לא עושים זאת.

מלחמת אזרחים הגירה ארצות הברית קנדה בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד