י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קורטוב של הוגנות

ראש שירותי בריאות הציבור: התחלואה לא רק בציבור החרדי

יונית לוי ב'ערוץ 12' לד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי הבריאות: "יש תחלואה מאוד גדולה בציבור החרדי, למה אתם לא מטפלים בזה?". ד״ר פרייס: "בפועל המחלה משתוללת כעת בכל הארץ ובכל המגזרים. כמו התפילות, יש גם הפגנות וגם טיסות"

ראש שירותי בריאות הציבור: התחלואה לא רק בציבור החרדי
מחאה נגד נתניהו בתל אביב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייצבה אמש באולפן חדשות 12 לראיון מקיף על הסגר ומתווה היציאה ממנו.

אנחנו שבועיים לתוך ההגבלות. מתי את מצפה לאיזושהי ירידה, נשאלה פרייס והשיבה כי "אם ההגבלות יעשו איזשהו אפקט אז אנחנו מצפים לירידה בעוד כשבוע".

עוד הוסיפה פרייס, "אני חושבת שאנחנו כרגע נמצאים בשיעורי תחלואה הולכים וגדלים. אני מגיעה עכשיו מדיונים ארוכים עם פיקוד העורף, אנחנו מנסים לראות איך אנחנו מתמודדים על המגפה הזו. אנחנו בתחלואה הולכת וגדלה, אנחנו לא במקום שמדברים על שחרור כלשהו ההגבלות" הדגישה פרייס.

ראש שירותי הבריאות חשפה עוד מהמתרחש בדיונים וסיפרה: "אנחנו בודקים מתי ניתן יהיה לפתוח בחזרה את בתי הספר, אתמול הוצגו העקרונות של אסטרטגית היציאה של משרד הבריאות בקבינט. והדיונים האלו אלו דיונים אשר צריכים להיעשות גם עם משרד האוצר. אנחנו מבינים שהדבר הזה יש לו שיקולים והיבטים בריאותיים וכלכליים, אנחנו לא פועלים בוואקום. אנחנו כרגע מתווים מדיניות שמשרד הבריאות מוביל עם כל הגורמים וצריך לראות בדיוק את כל המספרים. אבל העיקרון צריך להיות כזה: אנחנו הולכים לאט! בכל שלב ייפתח סקטור אחד ואנחנו נחכה שבועיים שלוש לראות את האפקט של זה". 

לדוגמא בתי הספר בכיתות הגבוהות "אנחנו יודעים היטב משתי הפתיחות שהיו, הכיתות הגבוהות מהוות סיכון בריאותי, ומאד יכול להיות שנם לא ייפתחו למשך חודשים ארוכים.

בשלב זה ניסתה המגישה יונית לוי להסיט את האש והכעס הציבורי אל המגזר החרדי: "אנחנו רואים בימים האחרונים בעיקר ביום הכיפורים את ההתכנסויות של החרדים בבתי הכנסיות ובטישים, שואל את עצמו האזרח הישראלי. מה אפקטיבי לי בסגר הזה, אם לא מגבירים אכיפה במגזר החרדי" תקפה לוי.

ראש שירותי הבריאות הציבורית הכחישה את הטענות ואמרה כי "אין ספק שצריכה להיות אכיפה ואני יודעת שהמשטרה פועלת נחרצות לעשות אכיפה וצריך לעודד אותם ולעשות יותר ויותר. חשוב אבל להבין שיחד עם הנתונים שיש במגזר החרדי, בכל המדינה יש תחלואה. ולכן הסגר הוא רוחבי. ורק סגר רוחבי שכזה יעזור לנו להוריד את שיעורי התחלואה.

"אמרת היום אמירות שעוררו סערה בראיון בתוכנית דקלוינסון ברשת ב' כאשר במענה לשאלה למה לא לתת לאנשים לטוס למדינות ירוקות, אמרת והסברת שההצדקה היא לשם השוויוניות, אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, ויש אנשים שאין להם כסף ויש אנשים שיש להם כסף, זה שיקול שמשרד הבריאות צריך לעשות"? הטיחה לוי בפרייס.

פרייס מצידה הבהירה שהשיקולים הם רק שיקולים בריאותיים. אם לא יהיה לנו סגר שהוא שוויוני והוא רוחבי, אנחנו לא נצליח. כל אחד מחפש את ההקלות שלו, זה רוצה להתפלל ככה זה רוצה להפגין, ככה אני רוצה לטוס... ובמצב של התחלואה היום שהיא מרקיעה שחקים וישנם מעל 9000 נדבקים ביום, אלו מספרים שלא היו לנו ואסור שיהיה לנו חלילה. ובעיקר מדאיג אחוז המאומתים. שעומד על 16 אחוז מהבדיקות הן חיוביות במצב זה אנחנו חייבים לעשות משהו רוחבי. ובסיטואציה שכל אחד עושה לעצמו חריגה יהיו חלילה יותר הדבקות" הבהירה פרייס את אמירתה בעניין.

"ברור לגמרי שהתקהלויות בשטחים סגורים הם גורם הדבקה מסוכן. מנגד בשטח פתוח ההגבלות סתם מקשות על החיים ואין להן ההצדקה". ניסתה לוי והקשתה.

פרייס השיבה כי "ההיענות לסגר כרגע היא חלקית. וזה יגרום שכל הצעדים שאנחנו עושים לא יביאו חלילה לתוצאות הרצויות. יודגש אנחנו כרגע במלחמה. ואנחנו צריכים להגביל את ההתקהלויות בצורה דרסטית על מנת להוריד את שיעורי התחלואה".

קורונה הפגנות יונית לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד