י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גם בחול המועד?

שעות לכניסת החג: המשטרה מגבירה את האכיפה ברחבי הארץ

עשרות מחסומי משטרה מוצבים בשעות אלו בכבישים הבינעירוניים במטרה להדק את הסגר ולמנוע מעבר אזרחים בין העירים השונות | השבוע הורה מ"מ המפכ"ל למפקדי המחוזות להיערך להגברת האכיפה גם בתוך הערים בחג הסוכות 

שעות לכניסת החג: המשטרה מגבירה את האכיפה ברחבי הארץ
שוטרים בעת הסגר צילום: דוברות המשטרה

במשטרה החליטו להגביר את האכיפה לקראת כניסת חג הסוכות, במטרה להדק את הסגר ולמנוע מעבר אזרחים בין הערים השונות. בשעות אלו מקימה המשטרה עשרות מחסומים ברחבי הארץ, כאשר הדגש על הכבישים הבינעירוניים בהם יוצבו כוחות גדולים של משטרה שימנעו מעבר אזרחים שלא לצורך חיוני.

כל זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע החליטה המשטרה על שינוי המדיניות והסירה רבים המחסומים שהוצבו בכבישים במטרה לאכוף את הסגר והובילו לפקקי ענק, זאת בעקבות הביקורת על התנהלות האכיפה ברחבי הארץ. המחסומים שבו לקראת שעות הלילה בזמן שהתנועה בכבישים תצטמצם.

כחלק משינוי האסטרטגיה, מי שלקח חלק באכיפה הם אופנועי אגף התנועה שיעצרו רכבים לבדיקה באופן אקראי על מנת לבדוק את מטרת נסיעת הנהגים ויוודאו הם בדרכם למטרה חיונית. יצוין, כי בימים האחרונים גברה הביקורת על צורת האכיפה אותה מבצעת המשטרה - באמצעות מחסומים נושמים - אשר גרמו לפקקי ענק ופגעו באלו שהיו בדרכם למקומות העבודה החיוניים.

בתוך כך, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הנחה השבוע  את מפקדי המחוזות במשטרה להיערך להגביר את האכיפה במהלך חג הסוכות. בהתאם להנחיה, בשלב הראשון ובמהלך טרום החג יתמקדו השוטרים בפעילות הסברה והידברות אל מול הקהילות והמנהיגים. פעילות זו תכלול גם מניעה באמצעות אזהרות וביקורים פיזיים במוקדים השונים. בנוסף בכל הארץ יוקצו כוחות תגבור ייעודיים, שהחל ממחר יעברו בבתי הכנסת ויבצעו פעולות הסברה נרחבות והבהרות לגבי המותר והאסור במהלך ימי החג.

עוד הוחלט, כי החל מערב החג תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת במוקדי התקהלויות אסורות בסוכות אלו ובכלל. האכיפה תכלול, בין היתר, הטלת קנסות על האחראים והמפרים ופיזור התקהלויות המנוגדות לתקנות.

 

אכיפה סגר מחסום משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד