י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חיו ותנו לחיות

עמית סגל: העונש למגזר החרדי - התחזקות של לפיד וליברמן \\ דעה

בתקשורת מצאו את האשם בכל תלאות הקורונה, והוא כמובן, ניחשתם נכון; מי אם לא?... המגזר החרדי • אהרן מילר בטור נוקב: "כמו שאתם דורשים מאיתנו תמיד 'חיו ותנו לחיות', גם לנו יש בדיוק את אותה הבקשה" • סיכום חצי שנה של נגיף ההסתה 

עמית סגל: העונש למגזר החרדי - התחזקות של לפיד וליברמן \\ דעה
ליברמן ולפיד צילום: פלאש 90

תמיד בעת צרה, ראשית עושה האדם הערכת מצב ומנסה להציל את חייו, ולאחר ההתאוששות מתחילים את החיפוש אחר האשם. אך נדמה כי בתקשורת הכללית מצאו את האשם בכל תחלואת הקורונה, והוא כמובן, ניחשתם נכון; המגזר החרדי.

מתחילת התפרצותו של הנגיף חובטים העיתונאים וכלי התקשורת במגזר החרדי, אין יום שאין חבטתו גדולה מקודמתה.

היום, ערב חג הסוכות בו נתפלל כולנו 'ופרוש עלינו סוכת שלומך' בחר המאייר עמוס בידרמן להכניס את החג עם איור המראה את ראש הממשלה מתמוגג מההקפות בבית הכנסת לצד ההפגנות שהופסקו. המסר ברור, החרדים אשמים בהכל, בהתפרצות הנגיף, במצב הפוליטי, ובאיסור קיום ההפגנות. בקיצור, אנחנו אשמים.

גם בידיעות אחרונות ישבו אמש העורכים והתלבטו איזו כותרת תוכל לבטא את ההתרגשות והקדושה מימי החג הבאים עלינו לטובה. שוב ניחשתם נכון, - אתם טובים - "חשש במערכת הבריאות, הזלזול של המגזר החרדי ייגמר באסון" זועקת הכותרת. שאפו מיוחד לעורך, כך נראה עם מאוחד רגע לפני חג השמחה.

עמית סגל אף הוסיף לזלזל ולפרט את שמות החסידויות, שלטענתו אשמים במצב. הוא אף מצא את העונש שנקבל כמגזר, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן יתחזקו, והממשלה הבאה תהיה אנטי דתית ואנטי חרדית.

האיור של עמוס בידרמן\\צילום מסך

ובנימה רצינית, הנגיף משתולל בכל רחבי העולם, במקומות שהאנשים לא יודעים מה זה יהודי ובטח לא מה זה חרדי, והם לא מבינים מה זה הדגל עם שני המשולשים, נופלים שם חולים אל מותם כמו זבובים. החרדים לא יצרו את הנגיף הזה (בעצם, נתתי לעיתונאים אחלה כיוון...) רדו מאיתנו!

ספקנים, ציניקנים וחרדתיים יש בכל מגזר, המותג שאתם יצרתם בכלי התקשורת במלחמה נגד הנחיות הממשלה לשמירה והיזהרות מהנגיף הוא כלל לא חובש כיפה. אכן, קשה בבית, קשה בסגר, העתיד מעורפל ומלא בחששות, מצאו נא לעצמכם אשם אחר.

עמית, איזה עונש יקבלו תושבי בריטניה ושאר המדינות שהגל השני פוגע בהם. אולי בעצם לפיד וליברמן בכיסאות הממשלה זה איום גם עליהם...

היינו כאן לפניכם, ונהיה כאן אחריכם, השבוע התבטא מגיש טלוויזיה ידוע כשנחשף לראשונה לקולו של הזמר מוטי שטיינמץ והתרגש, "לכל אחד מאיתנו היה סבא רב..." דאגו נא לאיך ייראו הנכדים שלכם, והפסיקו להציץ כבר כל הזמן מעבר לכתף לראות איך אנחנו מתנהגים ומה אנחנו עושים.

יש לכם ביקורת? מצויין, הביטו היטב במראה, ובדקו בכנות האם הביקורת היא ביקורת בונה או שמא להיפך, האם אתם האדם המתאים למשימה, האם הוסמכתם לכך. זכרו תמיד "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" זה סתם הפצת שנאה.

אנחנו נמשיך ונצעד לאורם של גדולי ומאורי הדור. אנחנו נקשיב למוצא פיהם בכל תחום ותחום בחיים, בטח כשמדובר בהצטלבות מסילות מנהגי וענייני הדת ומצוות ונשמרתם לנפשותיכם.

אין בכל האמור לעיל ולו רמז קל שבקלים בקריאה לזלזול הכי פעוט בהנחיות מערכת הבריאות. הקריאה היא רק אליכם שם, נסתדר לבד. וכמו שאתם דורשים מאיתנו תמיד חיו ותנו לחיות. אז, בבקשה, חיו ותנו לחיות.

חג שמח!

קורונה הסתה אנטי חרדית עמית סגל יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד