י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא רק בישראל

'מועצת הקהילות' בבריטניה: עלייה במקרי המוות מהקורונה

הקורונה כבר מזמן הפכה לנחלת הכלל, ובכל רחבי העולם נרשמה תמותה רבה מהנגיף • כעת, אחרי שהגל השני כבר התפרץ במלוא עוזו כאן בישראל, מגיעים הדיווחים מבריטניה על התפרצות דרמטית נוספת גם שם, בקהילות היהודיות

'מועצת הקהילות' בבריטניה: עלייה במקרי המוות מהקורונה
מתנדבי השומרים בלונדון צילום: ארגון השומרים בסטמפורד היל

מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה מדווחת על עליה במקרי הקורונה.

הדיווח של המועצת הוא על המספר הגבוה ביותר של מקרי מוות מהנגיף בבריטניה מאז אמצע יוני, ומציינת כי שיעורי ההדבקה באזורים בעלי אוכלוסייה יהודית גבוהה, ועלו אף הם בצורה חדה.

לראשונה מזה ארבעה שבועות נרשמו אצל פנקסי הקהילות נפטרים כתוצאה מנגיף הקורונה בתוך הקהילות היהודיות.

שלוש הלוויות יהודיות התקיימו בשבוע שעבר, בתעודת הפטירה נרשמה הסיבה למוות כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. מה שמביא ל-513 נפטרים יהודים בריטים מהנגיף מאז תחילת המגיפה.

הוועדה אמרה כי הנתון מייצג את המספר הגבוה ביותר של נפטרים יהודים מהנגיף בשבוע אחד מאז 19 ביוני. הנתונים מבוססים על מידע ממרבית חברות קדישא במדינה. שיעורי הזיהום באזורים בהם יש אוכלוסיות יהודיות גדולות, עלו מאוד בימים האחרונים.

מספר הנדבקים טיפס ל-158 לכל 100,000 איש בסאלפורד - מאנצ'סטר בשבוע לעומת 129 בשבוע הקודם; ואל 137 מ-106 לכל 100,000 איש בגייטסהד שבניוקאסל.

לונדון: בבארנט נרשמה עלייה מ-16 ל-36 לכל 100,000 איש, בהאקני המספר עלה מ-20 ל-39 לכל 100,000 איש.

אתר Jewish Chronicle מדווח, כי נציגי הקהילה החרדית בגייטסהד נפגשו ביום רביעי האחרון, עם פקידי המועצה בכדי לדון האם ניתן להמשיך את תפילות וחגיגות החג כמו שמחת בית השואבה בסוכות.

בריטניה חולי קורונה חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד