י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיצוץ בביירות

לבנון מבקשת להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבעלים של ספינת הנפץ

הפיצוץ שהרעיד את ביירות בירת לבנון זכור לכולם. מאות מתו ואלפים רבים נפצעו, במה שנחשב לאסון הגדול בתולדות מדינת הארזים • כעת, מבקשת ממשלת לבנון מהאינטרפול לעצור את הבעלים והקפטן של הספינה שהובילה את החומר נפץ לנמל בבירה

לבנון מבקשת להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבעלים של ספינת הנפץ
ביירות אחרי הפיצוץ צילום: צילום מסך

הפיצוץ שהחריד את ביירות: לבנון מבקשת מהאינטרפול לעצור את הבעלים ואת קפטן ספינת החומר נפץ שהתפוצץ בביירות.

לבנון ביקשה לעצור שני גברים הנחשבים כאחראים על הספינה שהביאה את חומר הנפץ האחראי על הפיצוץ הקטלני באוגוסט שהביא למותם של כ-200 בני אדם. הקברניט והבעלים זוהו כאזרחים רוסים.

על פי הדיווח, לבנון ביקשה להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד הבעלים וקפטן הספינה שהביאו אלפי טונות של חומר נפץ לביירות שגרם לפיצוץ הנמל באוגוסט, כך מסרה סוכנות הידיעות הלאומית הממשלתית בלבנון.

'רוזוס', ספינת מטען עם דגל מולדובה, הגיעה לביירות לפני שבע שנים כשהיא נושאת כמעט 3000 טון אמוניום חנקתי, המשמש לדשן שדות, אך גם לחומרי נפץ.

מאגר האמוניום חנקתי שנאגר במחסן בנמל העיר התפוצץ ב-4 באוגוסט והרג יותר מ-190 בני אדם, ופצע אלפי אחרים וגרם נזק של מיליארדי דולרים.

השופט שהוביל את הבדיקה לפיצוץ, פאדי סוואן, הפנה את המקרה עם בקשה מהאינטרפול לעצור את הבעלים ואת קברניט הספינה. בוריס פרוקושב, הוא האזרח הרוסי, ורב החובל של ה'רוזוס' כשהגיע מטורקיה לביירות בשנת 2013. איגור גרצ'ושקין, איש עסקים רוסי המתגורר בקפריסין, הוא הבעלים. והוא נחקר על ידי משטרת קפריסין על פי בקשת משרד האינטרפול בלבנון באוגוסט. פרוקושב וגרצ'ושקין הם שני הגברים שעבורם לבנון ביקשה צווי מעצר.

כשנשאל על בקשת האינטרפול, דובר משטרת קפריסין, כריסטוס אנדראו, אמר ביום חמישי כי טרם קיבלו אחת כזו. הקפטן, פרוקושב גר ברוסיה. לדבריו, לא שמע על כך דבר וכי לא פנו אליו חוקרים בעבר.

לבנון ביירות רוסיה אינטרפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד