י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אפליה מתקנת

איחלתם לטראמפ למות מהקורונה? חשבונכם ייחסם

אשפוזו של הנשיא טראמפ אחרי שנדבק בנגיף מסעיר את העולם, וההדים הרבים לאשפוזו ניכרים היטב גם ברשתות החברתיות • רבים מהגולשים בחרו דווקא לקלל את הנשיא ולייחל למותו, וברשת 'טוויטר' מיהרו להזהיר כי החשבונות ייחסמו

איחלתם לטראמפ למות מהקורונה? חשבונכם ייחסם
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

ביום שישי בבוקר דווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואשתו מלניה נדבקו בקורונה. מנהיגי העולם וביניהם אף נשיא סין מיהרו לשלוח איחולי החלמה מהירה לנשיא שפונה לבית החולים במהלך השבת ועל פי חלק מהדיווחים אף נזקק לחמצן. 

גם ברשת החברתית 'טוויטר' איחלו המשתמשים איחולי החלמה מהירה לנשיא, אולם רבים אחרים בחרו דווקא לקלל ולייחל למותו, ביניהם אף כאלה שצייצו כי הם רוצים שהוא "ימות בייסורים" או אחת שכתבה כי "סוף סוף הוא ימות ויהיה פה נשיא אחר".

בעקבות כך הודיעה טווויטר כי היא תחסום חשבונות שיאחלו מוות לנשיא. בהודעת ברשת נכתב כי "פעולה זו מפרה את מדיניות ההתנהגות הפוגענית, האוסרת על ציוצים המאחלים או מקווים לפגיעה חמורה באדם או בקבוצת אנשים. ציוצים המאחלים או מקווים למוות, לנזק גופני חמור או מחלה קטלנית כנגד מישהו, אינם מותרים ויהיה צורך להסיר אותם".

ההודעה גררה תגובות רבות מצד המשתמשים, וחלקם כינו אותה "צבועה" שכן לדבריהם הרשת מעולם לא נקטה בצעד דומה כשהיה מדובר במישהו אחר.

בעקבות כך דובר טוויטר התראיין ל'גרדיאן' הברטיט ואמר כי "מדיניות זו קיימת מאז אפריל והיא חלה על כל המשתמשים, ולא רק על טראמפ" לדבריו, "אנו נשעה משתמשים מסוימים אך לא נפעל נגד כל ציוץ. אנו נותנים עדיפות להסרת תוכן כאשר יש בו קריאה ברורה לפעולה שעלולה לגרום נזק בעולם האמיתי".

 

קורונה דונלד טראמפ טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד