י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחאה במתכונת קורונה

חכי"ם מכחול לבן יצאו לתמוך במפגינים; ובליכוד קוראים לפטרם

ברחבי הארץ מתקיימות מחאות נרחבות כנגד התנהלות הממשלה, מפגינים נעצרו בטענה להפרת ההגבלות והסדר הציבורי. המפגינים מצידם דיווחו על אלימות כלפיהם • חברי הכנסת מ'כחול לבן' מביעים תמיכה במחאות ואף משתתפים בחלקן, ובליכוד קוראים לפטר את החכ"ים הסוררים

חכי"ם מכחול לבן יצאו לתמוך במפגינים; ובליכוד קוראים לפטרם
פרשי המשטרה הערב בהבימה בתל אביב צילום: מרים אלסטר- פלאש 90

חברי כנסת בסיעת כחול לבן מביעים תמיכה במפגינים שיצאו הערב (מוצאי שבת) לעשרות מוקדים להפגין כנגד התנהלות הממשלה וראש הממשלה, כשבליכוד קוראים בתגובה לפטר את התומכים.

כך, יושב ראש וועדת הפנים מיקי חיימוביץ הגיעה הערב וכן ביום חמישי למוקדי ההפגנות כדי לעקוב מקרוב אחרי התנהלות המשטרה, זאת לאחר שהמפגינים מוגבלים להפגין רק עד 1000 מטר מהבית, וברשתות העלו תלונות על אכיפה בררנית.

בתגובה, בליכוד העלו דרישה לפטר את חיימוביץ׳ מתפקידה, חבר הכנסת שלמה קרעי כתב: "הליכוד חייב לדרוש את פיטוריה של ח"כ חיימוביץ' מתפקידה כיו"ר ועדת הפנים באופן מיידי. היא מפגינה נגד הממשלה, מצביעה נגד החלטותיה ועושה את תפקידה קרדום לחפור בו, לזימון דיונים על מעצר אנרכיסטים".

‏קרעי התייחס להצבעתה של חיימוביץ׳ בשבוע שעבר נגד החוק שמגביל את המפגינים, לצד חברה לסיעה רם שפע, קרעי הוסיף, "לח"כ מירב מיכאלי שמפגינה איתה לפחות יש את היושרה לעשות את זה מהאופיזיציה".

יושב ראש סיעת כחול לבן איתן גינזבורג יצא להגנת חברת סיעתו, והשיב לקרעי, "ח״כ מיקי חיימוביץ עושה עבודתה נאמנה כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת שמפקחת גם על עבודת המשטרה, ומגיעה לבדוק את התלונות בשטח. איכשהו לא מפתיע שאתה בוחר להטיף למי שמוטרד מאכיפה בררנית ומהפעלת אלימות נגד אזרחים במקום להצטרף לדאגה על הפעלת כוח מיותר נגד אלה, שלהזכירך הממשלה מייצגת גם אותם".

בנוסף, גם חבר הכנסת רם שפע גיבה את המפגינים, בציוץ בטוויטר כתב: "תנועה אזרחית חזקה אי אפשר לדכא. ההוכחות מולנו בכל פינה כשהמוני מפגינים הצטרפו למחאה בצורתה החדשה. ככל שנתניהו ינסה לדכא את המוחים, כך זה יתגבר", לדבריו, "בקורונה צריך לטפל עניינית ולא ממניעים פוליטיים. אמשיך לפעול בכל כוחי, יחד עם חבריי, כדי להחזיר את החופש להפגין בדמוקרטיה שלנו בהקדם".

בתגובה, יו"ר יש עתיד שיגר עקיצה לחבר הכנסת שפע וכתב לו בתגובה: ״גאה בחברי הכנסת מהאופוזיציה שתומכים במחאה. כל הכבוד״, חבר הכנסת קרעי תקף גם הוא את שפע, ״הם מפגינים גם נגדך״, טען, וקרא: "תתפטר מתפקידך בקואליציה ותצטרף לאסף זמיר ומירב מיכאלי".

הפגנה שלמה קרעי מיקי חיימוביץ ביבי נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד