ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"רואה צעירים מורדמים"

היועץ הרפואי בפניה כואבת: יכולנו למנוע

היועץ הרפואי יצחק שטרן מארגון 'רפואה וחיים' יוצא בזעקה: אני רואה חולים, הורים לילדים צעירים, שנמצאים במצב קשה. יכולנו למנוע זאת, בואו נמנע זאת • צפו

היועץ הרפואי בפניה כואבת: יכולנו למנוע
שוטר מחלק מסכה לאזרח בעיר אדומה צילום: דוברות המשטרה

יכולנו למנוע: היועץ הרפואי הוותיק הרב יצחק שטרן מארגון 'רפואה וחיים' ויז'ניץ, פרסם היום קריאה כואב לציבור שבה הוא מבקש, מתחנן ומפציר לשמור על ההנחיות. הוא מתאר את המפגש עם משפחות החולים שהגיעו למצב קשה בעקבות הקורונה, מביע הערכה לרופאים וקוקרא לכל אחד להיזהר ולהימנע ממפגש עם אנשים נוספים וכך לעצור את התפשטות הנגיף.

בסרטון שפרסם הערב, מוצ"ש, מספר הרב שטרן כי "אני יוצא הרגע  מפגישה עם רופאים שמטפלים בחולים. הלב כואב לראות הורים, אימהות לילדים קטנים, שוכבים במצב קשה מאד. מונשמים מורדמים, אשים שהיו בריאים בלי רקע רפואי. או מבוגרים שרק החלו לראות נחת, כשהם מאושפזים במצב קשה".

"את כל זה", הוא אומר בכאב, "יכולנו למנוע אם רק היינו משתדלים ושומרים על הכללים: מסיכה, ריחוק, חיטוי. קחו עוד מסיכה בכיס וכך אם תראו מישהו שאין לו, תקיימו גמילות חסד ותנו לו - כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

הוא ממליץ לאור העלייה בתחלואה, בפרט בימים אלו של ימי הסוכות: "תשתדלו כמה שפחות להיות עם אנשים. תהיו בבית". לסיום הוא מבקש להודות לרופאים "שמוסרים את נפשם, לא רואים את משפחותיהם, וכל זאת כדי להציל את יקירינו. בואנו ניתן להם שכם ונסייע להם בכך שנשמור ככל האפשר על ההנחיות".

 

קורונה רפואה וחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד