י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הוויטמין שקיבלו השפיע?

החידה השוויצרית: הקשישים בבית אבות נדבקו, אך כולם החלימו

לפי דיווח המתפרסם בשוויץ נדבקו עשרות קשישים בבית אבות, אך כולם ללא יוצא מן הכלל החלימו על אף שחלקם מתמודדים עם מחלות רקע קשות. האם אכן הקשישים צרכו ויטמין D והדבר סייע להם להתגבר על המחלה?

החידה השוויצרית: הקשישים בבית אבות נדבקו, אך כולם החלימו
קשיש. אילוסטרציה צילום: unsplash

חידת בית האבות השוויצרי: עיתון שווייצרי דיווח על "הנס של אלג", בית אבות סיעודי בציריך, שבו נרשמה תחלואה נרחבת של קורונה אך למרות שהמוסד מאוכלס בקשישים שחלקם מתמודדים עם מחלות רקע קשות, אף אחד מהקשישים לא מת וכולם ללא יוצא מן הכלל החלימו. איך ומדוע? לכך אין עדיין הסבר, אם כי ישנם הטוענים - למרות שהדבר לא נבדק - שהצעד שבו נקטה הנהלת המוסד לאחר שסיפקה לקשישים ויטמין די לאורך כל התקופה, הוא זה שהביא להחלמה המפתיעה.

המקרה דווח בהרחבה בעיתון השוויצרי 'צירכר צייטונג', שם סופר על המוסד הסיעודי הממוקם בציריך, שבו  56 אנשים חלו בקורונה, מתוכם 25 קשישים מבוגרים מאד, חלקם עם מחלות רקע קשות. למרות זאת, ועל אף שבעולם במקרים דומים הסתיימה הדבקה מעין זהו בתמותה נרחבת (בישראל זכור, בין היתר, המקרה שאירע בבית האבות ביבנאל שם מתות בפרק זמן של מספר ימים לא פחות מ12 קשישים), במקרה של בית האבות השוויצרי אף אחד מהקשישים לא מת, וכעבור כמה שבועות ציינו בהנהלת בית האבות כי כל הקשישים החולים הבריאו.

מעבר לכך, לפי הדיווח, אף אחד מהקשישים, שחלקם חלו בצורה קשה, לא נזקק לאשפוז. לרופאים אין עדיין הסבר, אם כי לפי אחד התרחישים דאגה הנהלת בית האבות לספק לכל השוהים במוסד ויטמין D במינון קבוע, מיד לאחר שהחלו הדיווחים בעולם על התחלואה. אם פרט זה נכון, הדבר מחזק את הטיעון שצריכה קבועה של ויטמין די תורמת להתמודדות יעילה עם המחלה, ומה שנותר לשאול הוא מדוע חרף ההוכחות הרבות לכך עדיין רשויות הבריאות בעולם לא יוצאות בהמלצה גורפת לצרוך את הוויטמין.

עם זאת, נציין שמדובר רק בהשערה וכי המקרה של בית האבות השוויצרי טרם נבדק כך שטרם פורסמו מחקרים מהימנים אודות המקרה.

 

 

 

קורונה שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד