י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נמצאה התרופה לקורונה?

בעקבות התרופה אותה קיבל טראמפ – המניה מזנקת

נשיא ארה"ב המאושפז בבית החולים לאחר שחלה בקורונה, מטופל – כך לפי המסמכים הרפואיים שפורסמו – בתרופה העונה לשם רג'נרון • בעקבות הטיפול בתרופה מניית התרופה מזנקת, וכל שנותר לעקוב הוא האם אכן הטיפול בנשיא האמריקאי יוכח כיעיל

בעקבות התרופה אותה קיבל טראמפ – המניה מזנקת
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יש תרופה לקורונה? נשיא ארה"ב קיבל מנה מתרופה ניסיונית המורכבת מקוקטייל נוגדנים שמפתחת חברת התרופות רג'נרון (Regeneron) בשם REGN-COV2. לפי הדיווח ב'כלכליסט', הטיפול בנשיא שאושפז במהלך הלילה בבית החולים כולל גם תרופות נוספות כמו רמדסיביר וכן אבץ, ויטמין די וגרסה גנרית לתרופה פפסיד המטפלת בצרבות, כך לפי מכתב של הרופא שלו שפרסם הבית הלבן.

הרופא, ד"ר שון קונלי ציין כי "השלים את העירוי בלי בעיות", וכי הנשיא נותר "תשוש אבל במצב רוח טוב". בעקבות הדיווח, מניית רג'נרון (REGN) עלתה ב-3.7%.

ד"ר מאט מק'רתי, המתמחה בטיפול במחלות זיהומיות, אמר לרשת פוקס כי התרופה מתוצרת רג'נרון היא הדבר הראשון שהיה ממליץ לטיפול בטראמפ. "אם היו מביאים אותי היום לחדר הסגלגל (בבית הלבן), הדבר הראשון שהייתי שואל זה - האם מישהו השיג רג'נרון? האם מישהו דיבר על קוקטייל נוגדנים עבור הנשיא?"

עדיין אין תרופות מאושרות לטיפול בקורונה, אך הטיפול של רג'נרון נחשב לאחד המבטיחים ביותר, והחברה מסרה בסוף החודש שעבר כי השיגה הצלחה בטיפול בקורונה באמצעותה. תוצאות ראשוניות הצביעו על כך שהתרופ יכולה להפחית את רמות נגיף הקורונה בגוף ואף לקצר את ימי האשפוז, זאת כל עוד הטיפול ניתן בשלב מוקדם וכעירוי.

לפי מנכ"ל החברה, ד"ר לאונרד שלייפר, הצוות הרפואי המטפל בטראמפ פנה לחברה לקבל אישור להשתמש בתרופה, וכי גם מנהל התרופות והמזון הפדראלי (FDA) אישר זאת. "כל שאנחנו יכולים לומר זה שהם ביקשו להשתמש בזה, ושמחנו להיענות", אמר. לדבריו, טראמפ אינו הראשון שקיבל אישור יוצא דופן לקבל את התרופה מחוץ לניסוי הקליני. "כשמדובר בנשיא ארה"ב, זה בהחלט מושך את תשומת הלב שלנו", הסביר.

לרג'נרון יש כבר שבע תרופות שאושרו על ידי ה-FDA ועוד 20 בפיתוח, כך לפי הודעת החברה. התרופה המובילה שלה היא EYLEA המטפלת בפגיעה בראייה.

קורונה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד