י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הושע נא כבושה בגולה

מסעדה כשרה בפריז הושחתה: צפו בוונדליזם הקשה

ביום חמישי האחרון פרצו אנטישמיים למסעדה כשרה בפריז בירת צרפת והותירו נזק רב מלווה בכתובות אנטישמיות קשות במקום • עלייה של עשרות אחוזים בשנה האחרונה במקרי האנטישמיות בצרפת

מסעדה כשרה בפריז הושחתה: צפו בוונדליזם הקשה
צלבי קרס במסעדה כשרה בפריז צילום: צילומסך

אנטישמים 'הסתערו' על מסעדה כשרה בפריז ביום חמישי האחרון בשעות הלילה, הרסו שולחנות וניפצו חלונות וציירו צלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות על הקירות.

התקשורת בצרפת דיווחה כי נפתחה חקירה לאחר "שנמצאו כתובות נאצה אנטישמיות במסעדה כשרה בבירת צרפת, כך נמסר מהפרקליטות בפריז".

איגוד הסטודנטים היהודים בצרפת, וגם ארגון UEJF, פרסם תיעוד בטוויטר המציג את הנזק ביום שישי האחרון במסעדה.

הביטויים שרוססו על קירות מסעדת ההמבורגרים 'מק קווין' ברחוב מנין ברובע ה-19 בפריז כללו "היטלר צדק", "** יהודים", "יהודים תצאו החוצה" ו"פלסטין החופשית".

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין גינה במהירות את התקרית, וראש עיריית פריז אן הידאלגו כתבה בטוויטר: "אני מגנה בתוקף מוחלט את מעשה השנאה השנוא הזה. הקהילה היהודית עם תמיכה שלי אנחנו לא נסבול את זה".

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הגיב על המקרה הקשה ואמר כי הוא חש סולידריות עם יהודי צרפת ושותף לכאבם ולזעמם. הוא ציין כי "הרפובליקה הצרפתית תתייצב כאיש אחד נגד השנאה ותילחם במי שמפיצים אותה".

משטרת צרפת דיווחה בשנה שעברה על כ-700 מעשים אנטישמיים, החל מוונדליזם וכלה באיומים עם פגיעות פיזיות נגד יהודים - עלייה של 27% לעומת השנה הקודמת. גם הדיווחים על מעשים גזעניים עלו בהשוואה לשנה הקודמת.

אנטישמיות בפריז מסעדה כשרה כתובות נאצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד