י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזעם עלה על גדותיו

מחאה אלימה נגד נתניהו במוקדים רבים: עשרות מפגינים נעצרו

במחאה סוערת שהתקיימה אמש בתל אביב נעצרו כ-40 בני אדם שלטענת המשטרה הפרו את את הסדר הציבורי והתקנות לשעת חירום, חלקם אף התנהגו באלימות ותקפו את השוטרים | מאות מפגינים שהפרו את ההנחיות נקנסו | מחאה אלימה נוספת נערכה מול ביתו של שר החוץ אשכנזי

מחאה אלימה נגד נתניהו במוקדים רבים: עשרות מפגינים נעצרו
ההפגנה בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בסיומה של המחאה הסוערת שהתקיימה אמש (מוצ"ש) במשך שעות ארוכות באזור כיכר רבין ובנקודות נוספות ברחבי העיר תל אביב, נספרו 38 עצורים על ידי במשטרה, שנעצרו בגין הפרת תקנות הקורונה והפרת הסדר הציבורי. כמו כן, מאות דו"חות נרשמו למפגינים, שלטענת המשטרה במהלך המחאה לא קיימו את התקנות לשעת חירום וסיכנו את בריאות הציבור.

הרוחות סערו במהלך בערב בעקבות טענות הדדיות, הן מצד המפגינים והן מצד המשטרה, על אלימות שהופעלה במהלך ההפגנה. במשטרה טענו ששוטרת נפצעה ופונתה לבית החולים במצב קל. מנגד, המפגינים טענו כי המשטרה הפעילה אלימות לא מידתית וביצעה מעצרים ללא כל סיבה.

"לצערנו", נמסר מהמשטרה, "אתמול התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי המחאות. מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

עוד אמרו במשטרה כי חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע"י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור.

מוקדם יותר הוציאה המשטרה הודעת גינוי לאירועים שהתרחשו במהלך ההפגנות בתל אביב. "מתוקף תפקידה, משטרת ישראל פועלת לאכוף את החוק, התקנות והגבלות התנועה וההתקהלות שנקבעו בהם, ללא יוצא מן הכלל", נמסר בהודעת המשטרה. "חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע״י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור".

"לצערנו הערב התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, כולל הפרות סדר, חסימות צירים ואירועי אלימות ולכן נרשמו דו״חות ובוצעו מעצרים היכן שנדרש, ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם. המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שיידרש ומתי שיידרש", הוסיפו במשטרה.

ההפגנות בתל אביב היו בין מאות המוקדים בהם אלפים יצאו למחות ברחבי הארץ נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. מלבד תל אביב, כאמור, בכמה מאירועי המחאה התפתחו לעימותים עם שוטרים, ושלושה מפגינים נוספים נעצרו בהפגנה מול ביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא.

בהפגנה בכיכר המושבות שבדרום העיר המשטרה פיזרה את המפגינים בשל הפרת הנחיות ההתקהלות. גם בכיכר הבימה התפתחו עימותים ואף נעצרו כמה מהמוחים בשל הפרת הנחיות הקורונה, הפרות סדר, פריצת חסימות המשטרה באזור וקיום תהלוכה תוך חסימת צירי תנועה.

במהלך הפגנה שנערכה סמוך לביתו של שר החוץ אשכנזי בכפר סבא, המפגינים חרגו מהוראות המשטרה בנוגע לתנאי הפגנה סמוך לבתים פרטיים של נבחרי ועובדי ציבור ולתקנות הבריאות. שלושה מהמפגינים נעצרו, לאחר שהשוטרים כרזו למשתתפים בהפגנה, ודרשו מהם להתפזר ולעזוב את המקום.

גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה העניק גיבוי מלא לכוחות המשטרה ובציוץ בחשבון הטוויטר כתב: "שוטרות ושוטרי משטרת ישראל, מפקדות ומפקדים, אתם ניצבים כסלע איתן לצידו של הציבור שומר החוק וחפץ החיים, ממלאים נאמנה את שליחותכם לשמור על שלומו, ביטחונו, וכעת בריאותו של הציבור הישראלי. רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם מלאכוף את החוק והסדר. חזקו ואמצו, אתם מצילים חיים".

 

הפגנות תל אביב קורונה עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד