י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הוספת יעדים חדשים"

שעות לפני שבת: הצעיר החרדי הפך לבעלים של אל-על

אלי רוזנברג בן ה-26 הפך בערב שבת האחרון באופן סופי לבעליה של חברת התעופה המיתולוגית של ישראל - 'אל על' אחרי שקיבל את האישור מרשם החברות • על החברה מוטל כעת לגייס חוב בהיקף של כ-250 מיליון דולר, וצפויים לא מעט שינויים בפעילותה הנוכחית של 'אל-על'

שעות לפני שבת: הצעיר החרדי הפך לבעלים של אל-על
מטוס אל על צילום: משה מילנר, לע"מ

ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני כניסת השבת והחג התקבל האישור הסופי, ואיש העסקים החרדי אלי רוזנברג, בן ה-26, הבעלים של חברת 'כנפי נשרים תעופה', רכש את חברת אל-על בסכום של למעלה ממאה מיליון דולר. 

למעשה רוזנברג רכש את החברה כבר לפני כשבועיים, אך האישור מרשם החברות התקבל רק ביום שישי האחרון. בנוסף לרכישתו של רוזנברג המדינה רכשה 15.5%-11. בכך הפך רוזנברג לבעל השליטה.

בעקבות ההנפקה, השליטה ב'אל על' עברה לידי רוזנברג ואחזקתה של חברת 'כנפיים' ב'אל על', שבשליטת תמי מוזס-בורוביץ', תרד ל-15.2%. יצויין כי לחברת 'אל על' עוד לא נגמרו הצרות, עם השלמת הנפקת המניות הציבורית, 'אל על' תחדש את מאמציה לגייס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, באמצעות הלוואה בנקאית או בהנפקת איגרות חוב.

הכספים שגייסה 'אל על' בהנפקת המניות ותגייס בהלוואה בנקאית ישמשו את החברה לפרוע את חובה לרוכשי כרטיסים ישראלים שטיסתם בוטלה. החברה דיווחה על חוב של 80 מיליון דולר לרוכשי כרטיסים. על פי התיקון לחוק שירותי תעופה המכונה חוק טיבי, על החברה להחזיר את הכסף לרוכשי כרטיסים שטיסתם בוטלה בתוך 90 יום מביטול הטיסה או ב-1 באוקטובר, לפי המאוחר מבין השניים כך על פי הדיווח ב TheMArker.

מלבד החוב לרוכשי כרטיסים, 'אל על' תידרש לפרוע בהדרגה חוב של 125 מיליון דולר לחברות שהחכירו לה מטוסים וכן חובות לספקים אחרים כמו בתי מלון.

מי שחתום על האישור הסופי הוא שר האוצר ישראל כץ, שרת התחבורה מירי רגב, השר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם ושר הביטחון בני גנץ. בכך הופך רוזנברג באמצעות חברת כנפי נשרים שבבעלותו, לבעליהן החוקי של 43% ממניות החברה.

כנפי נשרים צפויה לערוך לא מעט שינויים בחברת התעופה כדי להתאימה למצב הנוכחי ולהפוך אותה מחברה מפסידה לרווחית, ביניהן פיטורים, צמצום צי המטוסים, צמצום יעדי החברה, החלפת חברי הדריקטוריון ושינויים בהנהלת החברה.

לפני כחודש דווח כי ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון והיועץ למו"מ בינלאומי של נשיא ארה"ב, הצטרף לחברת כנפי נשרים. "אני מצטרף היום לכנפי נשרים תעופה בכדי לרכוש את אל על ולהבטיח לה עתיד בטוח" כתב אז גרינבלט בטוויטר. "אנחנו בתקופה היסטורית עבור ישראל וחברת התעופה הלאומית שלה, עם הזדמנויות חדשות לקווי תעופה לאיחוד האמירויות ולמדינות נוספות ממזרח לישראל. ביחד תהיה לישראל חברת תעופה לאומית חזקה" הוסיף.

מחברת כנפי נשרים נמסר: "שמנו לעצמנו מטרה ברורה להשיב את אמון הלקוחות בחברה, ובשיתוף העובדים להעלות אותה מחדש על מסלול ההמראה. בכוונתנו להחזיר את אל על לטוס בהיקפים משמעותיים, תוך הרחבת הטיסות בקווים הרווחיים והוספת יעדים חדשים בהמשך להסכמי השלום עליהם חתמה ותחתום מדינת ישראל".

אל על אלי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד