י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפרת ההנחיות וההפגנות האלימות

מ"מ המפכ"ל: "לא נעצום עין נוכח הפרות חוק"

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס בתום דיון הערכת מצב שקיים בנוגע להפגנות האלימות הלילה בתל אביב והפרת ההנחיות | כהן הדף את הביקורת כלפי המשטרה: "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור"

מ"מ המפכ"ל: "לא נעצום עין נוכח הפרות חוק"
המחאה בת"א\\מוטי כהן צילום: מרים אלסטר\\יונתן זינדל - פלאש 90

בצל ההפגנות האלימות שהתקיימו אמש (מוצ"ש) בתל אביב, והפרת מגבלות הקורונה ברחבי הארץ, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן קיים הבוקר(ראשון) הערכת מצב בנוגע לפעילות המשטרה. כהן גינה את האלימות כלפי השוטרים בהפגנות, הדף את הביקורת והזהיר כי המשטרה תאכוף כל הפרה של ההנחיות.

"תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו", אמר כהן, "לצערי", הוא הוסיף, "יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר".

לדברי כהן: "אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך".

"אני קורא לציבור כולו ללא יוצא מן הכלל להישמע להוראות החוק ולשוטרים הפועלים לאוכפו", הוסיף כהן, "אנו נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא. נמשיך לאכוף את החוק והתקנות ללא משוא פנים ולשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובריאותו".

קריים מיניסטר מסרו בתגובה לממלא מקום המפכ"ל: "דבריו של כהן הם מפגן של ניתוק ובריחה מאחריות למחדליי המשטרה ולאלימות הקשה כלפיי המפגינים. כהן איבד את עמוד השדרה ושיקול הדעת בניסיון המתמיד למצוא חן בעיני הממונה עליו. תחת אמיר אוחנה וללא מפכ"ל קבוע, הפכה המשטרה למשטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים. התוצאה- אבדן מצפון, אלימות קשה והתעמרות. אם הפיקוד הבכיר לא יתעורר ויעצור את הטירוף נידרדר במדרון חלקלק לחוסר אמון ציבורי מוחלט במשטרה. ״

הפגנות קורונה אכיפה מוטי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד