י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עצמאים? שימו לב!

אחרי שאושר במליאה: נפתחה האפשרות להגיש בקשה למענק

אחרי שבשבוע שעבר אושר במליאת הכנסת התיקון לחוק שיאפשר קבלת מענק עבור עסקים קטנים, היום (ראשון), נפתחה המערכת שתאפשר את הגשת הבקשה למענקים • המקדמות יוגשו כבר בימים הקרובים

אחרי שאושר במליאה: נפתחה האפשרות להגיש בקשה למענק
בעלי עסקים צילום: pixsabay

המערכת להגשת הבקשות למקדמות לעסק קטן נפתחה הבוקר (ראשון), לאחר שמליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר את התיקון לחוק בעניין ולאחר שבשבוע שעבר כבר פתחה הרשות את האפשרות להגיש בקשה למקדמה עבור מענק השתתפות בהוצאות קבועות לחברות, שותפויות ועצמאים עם מחזור שנתי מעל 300 אלף ₪ ועד 400 מיליון ₪.

במסגרת זו כבר שולמו 84.2 מיליון ₪ עבור 3,700 בקשות למקדמה.

הגשת הבקשות למקדמה למענק הוצאות לעסק קטן, בגובה 50% מסכום המענק לספטמבר-אוקטובר, תתאפשר במהלך החודש הקרוב. המקדמות הן בסכום של עד 3,000 ₪, כמפורט: מחזור שנתי עד 100 אלף ₪ – מקדמה בסך 1,500 ₪.
מחזור שנתי 100 – 200 אלף ₪ - מקדמה בסך 2,000 ₪, מחזור שנתי 200 – 300 אלף ₪ - מקדמה בסך 3,000 ₪.

נזכיר כי מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר גם תיקון חקיקה לפיו, לצורך קבלת מענק הוצאות לעסק קטן לחודשים מאי-יוני 2020 נדרשת ירידה של 25% לפחות בפעילות העסקית בהשוואה לחודשים אלו אשתקד ולא 40% כפי שנקבע תחילה.

עצמאים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף ₪, אשר צופים ירידה של 25% לפחות בפעילות בשל משבר הקורונה, יכולים להגיש בקשות למקדמה למענק הוצאות לעסק קטן לחודשים ספטמבר-אוקטובר.

מקדמות על חשבון מענק הוצאות לעסק קטן לספטמבר-אוקטובר יועברו בימים הקרובים לעצמאים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף ₪, אשר עומדים בתנאי הזכאות למענק ויגישו בקשה לקבלת מקדמה. זכאים לקבלת מקדמה למענק, עצמאים שקיבלו מענק הוצאות לחודשים מרץ-אפריל ו/או מאי-יוני, וצופים כי תהיה להם ירידה בספטמבר-אוקטובר של 25% לפחות בפעילות העסקית בשל משבר הקורונה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2019.

מענקים עסקים עצמאיים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד