י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צער בעלי חיים

בקרוב: איסור סחר בפרווה בישראל - כך הוחרגו השטריימלים

במשרד להגנת הסביבה מפרסמים הבוקר את הטיוטה לתקנות שייאסרו שימוש וסחר בפרוות חיות הבר • השטריימלים ומוצרים מן החי המיועדים לשימוש מחקרי או לצרכי דת הוחרגו 

בקרוב: איסור סחר בפרווה בישראל - כך הוחרגו השטריימלים
חסידים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשרד להגנת הסביבה פרסמו הבוקר (ראשון) טיוטת תקנות להגנת חיית הבר כשלראשונה ייאסר סחר בפרוות חיות בר. כך שמי שיסחור בחיות בר או בכל הנלווה בהם ייקנס בסכות של למעלה מ 15.000 שקל.

על פי התקנות שיאושרו בשבועות הקרובים באופן סופי ויכנסו לתוקף חודש ימים לאחר האישור, יקבע: "לא יינתן היתר לסחר בפרוות חיית בר או במוצר הכולל פרווה כאמור".

בתקנות הוחרגו פרווה לשימוש לייצור שטריימלים, כך נכתב בתקנות כי הוחרגו השימוש, "אלא אם כן הפרווה או המוצר כאמור משמשים לצורכי דת או מסורת דתית, למחקר מדעי, לחינוך או להוראה".

בדברי הסבר לתקנות נכתב "כל שנה הורגות תעשיית הפרוות מאות מיליוני בעלי חיים. תעשיית הפרוות כרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו עבור בעלי החיים. חלקם נלכדים בטבע בשיטות אכזריות, ואחרים מוחזקים בכלובים צרים כל חייהם. במקרים רבים, פרוותם של בעלי חיים מופשטת מעליהם בעודם בחיים".

"בארץ חמה כמו ישראל השימוש בפרוות מקומם במיוחד, שכן אין כל נחיצות בפרוות והן נרכשות בעיקר כסמל סטטוס. במאה ה-21 קיימים שפע של בדים סינטטיים המחממים יותר מפרוות", נכתב עוד.

המשרד להגנת הסביבה שטריימל צער בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד