י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאה ישראלים יקבלו

אחרי החג: החיסון הישראלי יגיע לשלב הניסוי בבני אדם

במכון הביולוגי בנס ציונה מתקדמים לפי התוכנית. אם הכול ילך כשורה, בע"ה לאחר חג הסוכות יתחיל השלב השלישי והעיקרי של ייצור החיסון והוא הניסוי בבני אדם 

אחרי החג: החיסון הישראלי יגיע לשלב הניסוי בבני אדם
גנץ במכון הביולוגי צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ממשיכים לפי התוכנית: במכון הביולוגי בנס ציונה ממשיכים בהליך לייצור החיסון הישראלי, כאשר לפי התוכנית, במידה ולא תהיינה תקלות, יחל מיד לאחר הסוכות השלב השלישי והמכריע של הניסוי בבני אדם. 

לפי הדיווח בחדשות 12, כמאה ישראלים צפויים לקבל את מנת החיסון, כולם בגילאים צעירים יחסית. כחודשיים לאחר מכן, אם השלב הראשון יוגדר כהצלחה, יורחב הניסוי לכאלף בני אדם ולטווח גילאים מגוון יותר.

השלב השלישי והאחרון, שתלוי בשני השלבים הקודמים לו כמובן ובשאר ההתפתחויות העולמיות, יורחב לכדי עשרות אלפי בני אדם, כאשר יתכן וחלק מהמנות יינתנו בחו"ל.

נזכיר שלפני כחודשיים ביקרו במכון הביולוגי בנס ציונה הן רה"מ נתניהו והן שר הביטחון גנץ, כשהם מצהירים ומביעים תמיכה במכון הישראלי כי יצליח להביא לפריצת דרך במרוץ להשגת החיסון. עם זאת, נכון לעכשיו גם במכון הביולוגי לא מדברים על חיסון שיהיה מוכן בטווח של חצי שנה קדימה. 

כיום החברה המובילה במרוץ לחיסון - אם לא ניקח בחשבון את החיסון הרוסי - היא חברת "מודרנה" האמריקאית שסיימה את החלק הראשון בשלב השלישי בהצלחה. אך גם שם לא מדובר על חיסון בטווח הקרוב וככל הנראה, גם אם החיסון יאושר, הדבר לא יקרה לפני החורף הקרוב. 

חיסון לקורונה בני גנץ חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד