י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא רק מבוגרים

עלייה מדאיגה במספר הילדים המאושפזים כתוצאה מהקורונה

פתיחת מוסדות החינוך מתבררת שוב ושוב כטעות. במחלקות הילדים מדווחים על עלייה מדאיגה במספר הילדים שאושפזו בעקבות סיבוכי הקורונה

עלייה מדאיגה במספר הילדים המאושפזים כתוצאה מהקורונה
גן בצל הקורונה צילום: Yonatan SIndel/Flash90

יותר ילדים מאושפזים: לצד העלייה הדרמטית במספר חולי הקורונה, ניכרת עליה גם במספרם של הילדים המאושפזים בבתי החולים כתוצאה ממחלת הקורונה. אמנם, נכון לעכשיו השיעור עומד על 1% בלבד, אך לאור העלייה במספר החולים נערכים במחלקות הילדים לקלוט ילדים נוספים חולי קורונה, כשלשם כך אף נפתחה מחלקה מיוחדת ב'שיבא'.

בבתי החולים נקלטים ילדים חולי קורונה, והרופאים תוהים שוב מדוע מיהרו לפתוח את מערכת החינוך. "התפיסה לפיה הילדים לא נדבקים ולא מדביקים, התבררה כמופרכת. למרות זאת, במשרד החינוך מיהרו לפתוח כאילו אין כל סיכון", אומרים היום רופאים בכירים. 

בעקבות העלייה במספר הילדים החולים, נפתחה מחלקה מיוחדת לילדים בבית החולים 'ספרא' שבתל השומר. פרט לכך, גם בכלל מחלקות הילדים בבתי החולים ניכרת בימים האחרונים עלייה במספר המאושפזים שנדבקו בקורונה – מצב המחייב היערכות אחרת מהרגיל ויוצר עומס רב על המערכת. 

לפי הדיווח של עידו אפרתי ב'הארץ', במרבית המקרים, הילדים נדרשים לאשפוז מסיבות שאינן קשורות לקורונה. הם נדרשים לעבור בדיקה בטרם הכניסה למחלקה, ואז מתגלה שנדבקו בנגיף. הטיפול בהם מחייב היצמדות לנהלים שנועדו למנוע הדבקה כמו חדרי בידוד ומיגון מלא של הצוותים המטפלים. במרבית המקרים, הילדים מתאשפזים בחדרי בידוד מיוחדים לצד מחלקות הילדים, כאשר אחד ההורים צמוד לילד החולה ואינו רשאי לצאת מהחדר עד לתום תקופת האשפוז. 

לפי נתוני משרד הבריאות, מספר הילדים עד גיל תשע שנדבקו בקורונה הוכפל בתוך חודש, מ-12 אלף בתחילת ספטמבר ל-24 אלף בשבוע שעבר. מספר הנדבקים מגיל לידה עד גיל 19 זינק מ-35 אלף בתחילת ספטמבר ל-75 אלף. תחלואה קשה בקורונה בקרב ילדים נדירה יחסית. ההערכה: כ-1% מהילדים שנדבקו בנגיף נזקקים לאשפוז.

פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים דנה במרכז הרפואי תל אביב, מסרה: "אשפוזים אלה מחייבים היערכות לוגיסטית לא פשוטה, סיקורים, בדודים ודחיית ניתוחים. זה יוצר עומס אדיר על המערכת ועל הצוותים. הסיכוי שילד יתאשפז בגלל המחלה עצמה נמוך מאוד, אבל האתגר הגדול הוא לתפעל את המערך ששומר על הבידוד ובטיחות החולים ושאר הצוות".

ד"ר אפרת הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, מסרה אף היא כי באחרונה יש עלייה בפניות ובאשפוז ילדים עם קורונה. "מצבם דורש תשומת לב יתרה, מורכבת מבחינה רפואית ומבחינת המאמצים לספק אזור בטוח מקורונה לילדים שמאושפזים בבית החולים, להורים ולכלל הצוות".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד