י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוצאות תוך דקות

משמעותי: ישראל חתמה על הסכם לרכישת בדיקות קורונה מהירות

ביוזמת השר יזהר שי - מדינת ישראל חתמה על הסכם לרכישת ערכות בדיקות קורונה מהירות, המספקות תוצאה תוך דקות. מדובר על בדיקת PCR, במהלכה נלקחת דגימה של נוזל מהאף שמזהה את החומר הגנטי של נגיף הקורונה

משמעותי: ישראל חתמה על הסכם לרכישת בדיקות קורונה מהירות
בדיקת קורונה צילום: Unsplash

מתקדמים לבדיקות מהירות יותר: לאחר שכבר נמצאות בשימוש בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם, חתמה גם ישראל על הסכם לרכישת בדיקות קורונה מהירות המאפשרות קבלת תוצאה תוך דקות. מי שפעל לחתימת ההסכם מול החברה האמריקנית הוא השר יזהר שי מכחול לבן, כאשר כבר בשבוע הבא צפויות להגיע לארץ מאות ערכות ראשונות שיועברו תחילה לצוותים הרפואיים.

אחת הבעיות הקשות בהתמודדות עם נגיף הקורונה היא קטיעת שרשראות ההדבקה, שנובעות בין היתר מהזמן הרב שבין ביצוע הבדיקה ועד קבלת התוצאות שלה. במקומות שונים בעולם פיתחו בחודשים האחרונים בדיקות מהירות אך לא תמיד באיכות ובאחוזי הצלחה מספקים. בכדי להתמודד עם הבעיה, ישראל חתמה בימים האחרונים עם חברה שמייצרת בדיקות מהירות ואיכותיות, על האפשרות לקבל אותן בין הראשונים בעולם.

נכון להיום, ישנן מספר חברות בעולם - כולל גם חברה ישראלית - המציעות בדיקת קורונה מהירה, אך לפי הדיווח של ניר דבורי בN12 ההסכם נחתם מול חברת VYSBY שמפתחת את המוצר ואשר קיבלה כבר את אישור ה-FDA. החברה חתמה עם ישראל על מקדמה של תשלום בכדי לזכות בבדיקות באופן מהיר. על פי הערכה הבדיקות יגיעו בעוד כחודשיים ותחילה ישמשו את הצוותים הרפואיים ולאחר מכן את כלל הציבור.

בדומה לבדיקות שנעשות היום בישראל, מדובר על בדיקת PCR, במהלכה נלקחת דגימה של נוזל מהאף שמזהה את החומר הגנטי של נגיף הקורונה. עם זאת, התוצאה מתקבלת במהירות כאשר על פי החברה, מדובר על 96% דיוק. אחוז גבוה מאוד יחסית לבדיקה מהירה.

מי שעשה את החיבור בין מנכ"ל החברה אדם דה לה זרטה, לשר הביטחון גנץ, הוא השר יזהר שי. שר הביטחון גנץ נתן לאגף המבצעים המיוחדים בראשות א' הוראה לבחון באמצעות המכון הביולוגי את המערכת. מטרת הבחינה היא לוודא שאכן היכולת עליה הצהירו בחברה קיימת. בישראל פועלים בכדי לקבל רישיון על מנת לייצר בעצמה בדיקות מהירות כאלה. בשבוע הבא ינחתו בישראל כמה מאות של ערכות בדיקה.

נזכיר שבעולם כבר נעשה שימוש בבדיקות דומות, כשההנחה היא שגם אם לא מדובר בבדיקות מהימנות במאת האחוזים, אך גם רמת אמינות של יותר מ90% מספקת ומבטיחה את המטרה העליונה שהיא קיטוע שרשראות ההדבקה. 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד