י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כל מה שצריך לדעת

הגל השני: ההקלות והמענקים לבעלי עסקים ושכירים

התכנית הכלכלית החדשה להתמודדות עם משבר הקורונה עבור בעלי עסקים ושכירים הזכאים למענקים, מידע שתצטרכו לדעת על כל סוגי המענקים • מענק הוצאות קבועות • מענק עידוד תעסוקה • מענק שימור עובדים • מענק השתתפות בהוצאות בגין מאי יוני לעסקים קטנים, ועוד

הגל השני: ההקלות והמענקים לבעלי עסקים ושכירים
המשטרה סוגרת עסקים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התכנית הכלכלית החדשה - קורונה גל שני

לאחרונה התפרסמה "התכנית הכלכלית החדשה להתמודדות עם משבר הקורונה". מדובר בהקלות ובמענקים שנועדו לנפגעי בגל השני. קהל היעד הינו בעלי עסקים ושכירים. עסקים זכאים למענקים התלויים במחזור העסקאות ולמענקים התלויים במצבת העובדים. שכירים זכאים להגדלת מענק עבודה ולמקדמת מענק.

מענקי עסקים:

מענק הוצאות קבועות- בחודשים ספטמבר - אוקטובר מענק הוצאות קבועות יינתן החל מירידה של 25% במחזור העסקאות בהשוואה לתקופה מקבילה. נזכיר שבחודשים הקודמים המענק ניתן החל מירידה של 40 אחוז. קיים גם צפי שהקלה זו תינתן גם לחודשים נובמבר – דצמבר.

בנוסף ישנה אפשרות לקבל מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר.

המקדמה היא בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות. איך מחשבים? גובה המקדמה מבוסס על גובה המענק ששולם בפעימות קודמות (בחודשים מרץ-אפריל, או מאי-יוני לפי בחירת בעל העסק). כמובן שבהמשך סכום המקדמה יופחת מסכום הזכאות הסופי שיקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר.

עד מתי ניתן להגיש? את הבקשות למקדמה ניתן להגיש במהלך חודש אוקטובר 2020 בלבד.

מענק שימור עובדים- זה מענק חדש שנועד לסייע לעסקים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה. מדובר במענק חד-פעמי עבור המשך העסקתם של עובדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר. מי זכאי? עוסק יהיה זכאי למענק אם מחזור העסקאות אינו עולה על 400 מלש"ח ובתקופה המזכה חלה ירידה של 25% לפחות בהשוואה לשנה שעברה. גובה המענק הוא בסך של 5000 בגין כל עובד מזכה. מספר העובדים המזכים תלוי במידת הפגיעה של העסק, ככל שהעסק נפגע יותר- מידת זכאותו עולה. מענק זה ישולם על ידי משרד הכלכלה.

מענק השתתפות בהוצאות בגין מאי יוני לעסקים קטנים- מענק זה ישולם לעוסק שמחזור עסקאותיו לשנת 2019 אינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים, למרות שלא חלה ירידה של  40%, ובלבד שיוכיח ירידה של לפחות  25% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התפרצות הנגיף.

דחיית ההפחתה בדמי האבטלה - נדחה המועד ממנו יחול מנגנון ההפחתה בדמי האבטלה, כך שרף הירידה ייבדק רק החל מה-16.10.20.

הגדלת מענק עבודה - זכאי מענק עבודה המכונה מס הכנסה שלילי יקבלו תוספת לשנת 2020. התוספת היא בגובה 62% מסכום המענק עבור החודשים אפריל עד דצמבר.  הערכות רשות המיסים הביאה לכך שבחשבונות מי שהיו זכאים ב 2019 כבר נכנסה מקדמה בשיעור של 25% מסכום המענק ששולם עבור שנה זו.  זכאי 2020 יקבלו את המקדמה בהמשך לרבות המענק הבסיסי.

חשוב לציין שהתוספת היא בשיעור של לפחות 1000 ₪. שימו לב כי שכיר, שעל פי נתוני הביטוח הלאומי קיבל דמי אבטלה בעבור מלוא החודשים אפריל עד יולי 2020 ברצף, לא יהיה זכאי לקבלת המקדמה של תוספת המענק מאחר שהמקדמה נועדה לתמרץ חזרה לעבודה.

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי והשימוש הינו באחריות המשתמש

מאת: עו"ד אסתי וייסלר, מזניקה כלכלית אנשים ועסקים באמצעות כלים משפטיים.

קורונה עסקים מענק מענק כספי שכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד