י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"דיבורים מהירים ומיותרים"

הרופאים מזהירים: האופטימיות עדיין מוקדמת

לאחר שהיום טענו במשרד הבריאות כי "נראים סימנים ראשונים למגמת בלימה" מזהירים הרופאים כי השמחה עדיין מוקדמת. פרופ' סורקין: "אין מספיק רופאים". ד"ר סברגיל ממן מ'אסותא אשדוד': "האופטימיות עשויה להביא לשאננות מסוכנת"

הרופאים מזהירים: האופטימיות עדיין מוקדמת
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

השמחה מוקדמת ואפילו מסוכנת: לאחר שהיום הבהיר גורם במשרד הבריאות כי נראים סימנים ראשונים למגמת בלימה, מזהיר הפרופ' אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במעייני הישועה בראיון לקו החרדי, כי מוקדם עדיין מאד מלדבר על בלימה.

בראיון אמר הפרופ' סורקין כי "אם לא נשמע להנחיות נגיע לעשרות קורבנות מידי יום. בית החולים שלנו בקיבולת יתר ואנחנו סגורים לחולים חדשים. אין מספיק רופאים לטיפול בחולים הקשים".

עוד אמר הפרופ' סורקין כי "המחלה הזאת פשוט לא מובנת. הרבה חולים שהחלימו גילו שהריאות נפגעו. העולם החסידי חייב להתעורר. ישנו צעיר בגיל 26 אצלנו במצב קשה".

גם סגנית מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ד"ר חגית סרבגיל ממן, סבורה כי "ישראל הגיעה לתחלואה קיצונית בין היתר נוכח דיבורים מהירים מדי ומיותרים על הצלחה בעצירת המגיפה. מוטב ללמוד מן העבר, לאמץ את הצניעות".
לדבריה, "החיפוש בעת הזאת אחר נקודת אור אופטימית וחיובית, הגם שזו מתבקשת נוכח הלך הרוח הציבורי, הינו מוקדם מדי בהיבט מדעי-רפואי. מדינת ישראל הגיעה לתחלואה קיצונית בין היתר נוכח  דיבורים מהירים מדי ומיותרים על הצלחה בעצירת המגיפה. מוטב ללמוד מן העבר, לאמץ את הצניעות, הסובלנות ונקיטת אמצעים להגברת היענות הציבור להנחיות משרד הבריאות. ההתקהלויות שראינו בימים האחרונים לצערי עלולות להיות בעוכרינו בימים הבאים". 
"בעת הזאת, אופטימיות חייבת להיות זהירה, על מנת לא להזין את השאננות הקיימת לצערי, שעלולה להתגלות אף כמסוכנת נוכח ההתנהלות בעבר".
קורונה אסותא אשדוד מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד