י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לטלטלה פוליטית

הח"כית מכחול לבן: קבוצה גדולה בסיעה חושבת על פירוק השותפות

נראה כי השותפות בין כחול לבן לליכוד שוב מגיעה למבוי סתום, כזה שמוביל לבחירות. לאחר ששר התיירות אסף זמיר טלטל את הספינה כשהכריז על התפטרותו ביום שישי האחרון, חברת הכנסת חיימוביץ' מכחול לבן אומרת בראיות כי ישנה קבוצה גדולה במפלגה שחושבת על פירוק

הח"כית מכחול לבן: קבוצה גדולה בסיעה חושבת על פירוק השותפות
נתניהו בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ברקע סערת התפטרותו של שר התיירות אסף זמיר ביום שישי, נראה כי הקרב האמיתי רק בדרך. בכחול לבן רומזים על אפשרות של פירוק הממשלה, ובליכוד קוראים לכחול לבן להחליט אם הם בקואליציה או באופוזיציה.

בראיון הערב (ראשון) ל'כאן' רשת ב׳ אמרה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ׳, כי "יש בימים האחרונים קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד. לא לוותר עם מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו".

מנגד, בליכוד אומרים "כי אם נראה שכחול לבן לא מאפשרת לתפקד - יכול להיות שלא יהיה מנוס מהליכה לבחירות", כך השר זאב אלקין בראיון לגל"צ.

השר אלקין הסביר בראיון כי "כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, אבל כשהייתה ממשלת מעבר היה הרכב שרים שידע לעבוד יחד. אם עכשיו נלך לבחירות - ממשלת המעבר תהיה מורכבת גם מכחול לבן".

מוקדם יותר תקפו בליכוד ומסרו בהתייחסות למאמר ב'הארץ' תחת הכותרת "כחול לבן לא הבינו שלא יגיעו לרוטציה עם נתניהו", ומסרו: "אפילו 'הארץ' מבינים שכחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים".

‏"אנחנו קוראים לכחול לבן" מסרו מהליכוד, "להפסיק עם פוליטיקה קטנה ולחזור לאחריות לאומית כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל ולסייע במאבק בקורונה".

בכחול לבן הגיבו לליכוד ותקפו: "תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021 ממניעים לא ענייניים. כל עוד זה לא נעשה - הליכוד לא מעוניין בשום דבר מלבד הישרדות פוליטית ששוכחת את טובת האזרחים מאחור".

בליכוד השיבו לדברים: "כחול לבן ממשיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של רוב אזרחי ישראל ובזמן שראש הממשלה נתניהו עובד מסביב לשעון כדי להציל חיים ולהילחם בקורונה.

אנו חוזרים וקוראים לכחול לבן לפעול באחדות לאומית ולעזור בסיוע כלכלי לאזרחי ישראל במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה עבור מפלגתם שקורסת בסקרים". לשון התגובה.

עוד מסרו בליכוד כי "ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

בתוך כך, עם חזרת הכנסת לפעילות ופתיחת מושב החורף, באופוזיציה כבר מתכוננים לאתגר את השותפות. תחילה, הצעת אי אמון קולקטיבית שתבקש להקים ממשלה חדשה בתוך הכנסת ה 23, כשביש עתיד קוראים לכחול לבן להקים ממשלה חלופית. בישראל ביתנו מתכוונים להביא בשבוע הבא הצעת חוק לפיזור הכנסת.

 

מיקי חיימוביץ מפלגת כחול לבן זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד