י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהלך נסיוני

החל מהבוקר: הוזלה של 50% במחירי הקנאביס

השר וסגנו בישרו לציבור על הוזלה משמעותית של מחיר הקנאביס הרפואי. "אחרי שצרכני הקנאביס הרפואי נאלצו לשלם סכומי עתק בשביל התרופה, אני שמח שהתחלנו בהליך הוזלת המוצר", כך שר הבריאות

החל מהבוקר: הוזלה של 50% במחירי הקנאביס
משטרת ישראל

שר הבריאות, יולי אדלשטיין וסגן שר הבריאות יואב קיש, הכריזו הבוקר (ראשון) על פיילוט מהיום ועד סוף השנה, שיעניק למטופלי הקנביס הרפואי פתרון מיידי בנושא המחיר עד השלמת כלל הצעדים שהוכרזו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לפני כחודשיים.

כחלק מהפיילוט, מספר רב של חברות בשוק הקנביס הרפואי בישראל יציעו מוצריהן במחירים מוזלים של 140 ש"ח לעשרה גר' למבוגרים, ו-100 ש"ח לעשרה גר' למטופלים צעירים (עד גיל 21).

כמו כן, החברות המשתתפות בפיילוט יוכלו לייצא את מוצריהן לרחבי העולם תחת המודל "עניי עירך קודמים" – הבטחת היצע לשוק המקומי ומחירים מוזלים. החברות המשתתפות בפיילוט הן: קאנדוק, פנאקסיה, בטר/החברה החקלאית, יוניבו, BOL, טוגדר פארמה, תיקון עולם, שיח ומדיקיין.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר כי "אחרי שצרכני הקנאביס הרפואי נאלצו לשלם סכומי עתק בשביל התרופה, אני שמח שהתחלנו בהליך הוזלת המוצר. עוד עבודה רבה נדרשת להנגיש ולהפחית את המחיר גם לאחר תקופת הפיילוט ונעשה זאת. אני מודה לסגן השר יואב קיש על עבודתו החשובה במהלך".

סגן שר הבריאות, חה"כ יואב קיש אמר כי "אני שמח לבשר על צעד משמעותי שיקל על ציבור המטופלים באופן מיידי בנושא המחיר שהוא הדחוף ביותר. מדובר במהלך נסיוני לשלשה חודשים שיספק הוזלת מחיר מיידית עם אספקת מלאי רציפה תוך פתיחת שוק הייצוא לחברות הקנביס במדינת ישראל. הצלחת המהלך וחובת ההוכחה תלויה ביצרנים. במידה והמלאים והמחירים הנמוכים ישמרו כך גם תישמר יכולת הייצוא לאחר הפיילוט".

יולי אדלשטיין קנאביס רפואי קנאביס יואב קיש משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד