י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תחילתה של דרך משותפת"

הדסה: כנס רפואי ראשון בשיתוף עם מרכז רפואי מאבו דאבי

מדובר בשת"פ רפואי ראשון מסוגו המתקיים מאז הסכם השלום עם איחוד האמירויות, אם כי הדמויות שהשתתפו במפגש כבר נפגשו בעבר – עוד בימים של טרם חימום היחסים • בכנס הוירטואלי השתתפו גם נציגים ממדינות מוסלמיות הנחשבות לעויינות

הדסה: כנס רפואי ראשון בשיתוף עם מרכז רפואי מאבו דאבי
בית חולים הדסה עין כרם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ביוזמה משותפת של ד"ר אורי פולק, מנהל המערך לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם וד"ר קאסיבה רמאקרישנאן, מנהל המחלקה המקבילה בבית החולים שייח חאליפה באבו דאבי, התקיים ביום חמישי בערב כנס בנושא מגמות עתידיות בטיפול נמרץ לב ילדים.

זהו שיתוף הפעולה הרפואי הראשון הרשמי בין בית חולים בישראל לבין בית חולים במדינת איחוד האמירויות - אשר בשל משבר הקורונה העולמי נערך באופן וירטואלי, והביא להתעניינות כלל עולמית ולהשתתפותם של למעלה מ-400 מומחים בתחום: ממדינות אירופה וארה"ב ומכוויית, ערב הסעודית, קטר, איחוד האמירויות, וייטנאם, מלזיה, ברזיל, עומאן, אינדונזיה, מלזיה קניה קולומביה ועוד.

מלבד יושבי ראש הכנס - המומחים מישראל ומאבו דאבי, השתתפו בכנס כמרצים מומחים מתחום טיפול נמרץ לב ילדים מרחבי העולם.

"רפואה תמיד ניצבה מעל לכל מחלוקת או עניין פוליטי", אומר ד"ר פולק מהדסה. "נפגשתי לא פעם עם מומחים מאיחוד האמירויות וממדינות ערביות נוספות במסגרת כנסים בינלאומיים, וישבנו יחד סביב אותו שולחן לדיונים מקצועיים. כך גם עם ד"ר רמאקרישנאן בעצמו, וזכורה לי ההתרשמות העמוקה ממנו. הסכם השלום עם איחוד האמירויות היווה הזדמנות מצויינת ליזום כנס אזורי משותף ולייצג נאמנה את ישראל מולם בתחום שהוא חוצה כל מחלוקת או אי הסכמה פוליטית - הצלת חיי ילדים״.

בכנס, שנערך בחסות האיגוד האירופאי לטיפול נמרץ ילדים ופגים (ESPNIC) והאיגוד העולמי לטיפול נמרץ לב ילדים (PCICS), השתתפו מומחים בתחום טיפול נמרץ לב, בהם מנהלי מחלקות מבתי חולים מובילים בארה״ב ואנגליה.
״שיתוף הידע ההדדי שהתאפשר עם המרכז הרפואי באבו דאבי, שבו הרפואה נחשבת למעולה ומובילה ובמסגרתו פועלים טובי הרופאים מרחבי העולם, ועם המרכזים הרפואיים האחרים שנחשבים למצויינים לא פחות, בוודאי יסייע בקידום תחום טיפול נמרץ לב ילדים ורק יפרה בשיטות, דרכי טיפול ופרוטוקולים מתקדמים".

"מה שמעניין ומרשים הייתה ההתגייסות המיידית של כל המומחים משאר המרכזים הרפואיים בארהב ואנגליה", ציין ד"ר פולק. "כבר בשיחה הראשונה נענתי בחיוב על ידי כל משתתף, כי היוזמה הייחודית מעוררת עניין והתלהבות רבה בעולם".

לאחר הרצאה של כל אחד מן המשתתפים ודיון משותף בחידושים והמגמות המובילות בתחומינו, אני בטוח שכל אחד מאיתנו יצא נשכר מן הכנס, ובטוח כי בהמשך יערכו כנסים דומים - פחות וירטואלים, כאן בישראל ובאבו דאבי. זוהי ללא ספק רק תחילתה של דרך משותפת עם עמיתים ממדינה שעד כה, פגשנו רק בחו״ל בתיווכם של אחרים״.

רודה סמולו, נשיאת ארגון נשות הדסה העולמי הציגה בפתיחת הכנס את ארגון נשות הדסה וסיפרה על פועלו של הארגון שהכיר בצורך בטיפול רפואי מודרני בישראל עוד לפני קום המדינה.

סמולו הוסיפה ואמרה שארגון נשות הדסה גאה להיות שותף לטיפולים, המחקרים וההוראה של צוותי הדסה. סמולו ברכה בשם הארגון את ד"ר אורי פולק, מנהל המערך לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם וד״ר קאסיבה רמאקרישנאן, מנהל המחלקה המקבילה בבית החולים שייח חאליפה באבו דאבי על היוזמה למפגש מוחות ראשון מסוגו זה, בתקווה שהדבר יוביל להמשך שיתוף פעולה הדוק ופורה לטובת שני העמים.

איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד