י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלימות המשטרה • הגל השני

איפה אתם? הח"כים החרדים שוב מסתפקים בתגובות; סמווטריץ' תוקף

מאז שעות הבוקר הולכים ונערמים התיעודים הקשים מהערים החרדיות, בהם נראים שוטרים מאבדים עשתונות ונוקטים באלימות קשה ומוגזמת כלפי חרדים שלכאורה הפרו את ההנחיות. אולם קולם של הח"כים החרדים לא נשמע כמו גם קולו של ניצב אריק יקואל שמונה כדי למנוע מראות שכאלה

איפה אתם? הח"כים החרדים שוב מסתפקים בתגובות; סמווטריץ' תוקף
חברי הכנסת החרדים בהצבעה צילום: באדיבות המצלם

הרשתות החברתיות מלאות מאז שעות הבוקר בתיעודים של אלימות משטרית כנגד הציבור החרדי, חלקם אמנם בצדק, אך רובם תוך הפרה בוטה של חוקי ותקנות המעצרים, כשבסיעות החרדיות לא נוקפים אצבע.

גם הפעם, חלק מהנציגים החרדים הסתפקו בהודעות לתקשורת ותגובות שנועדו לציבור, אך בפועל הם מסרבים לפעול לסיום הסאגה, כך לאורך היום שוגרו תגובות מחברי הכנסת יעקב ליצמן, מיכאל מלכיאלי, יעקב מרגי וינון אזואלי שגינו את אלימות המשטרה, אך לא פירטו איך בכוונתם לפעול בעניין.

התיעודים הקשים שהגיעו היום מזכירים את הגל הקודם, אז פורסמו תיעודים קשים פחות בזמן הסגר שהוטל על שכונת רוממה בירושלים, לצד תיעודים שצצו בשנים האחרונות ובראשם מעצרו האלים של הנער יענקי רוזנברג בעל הצרכים המיוחדים.

בסבב הקודם יזמו ראשי הסיעות החרדיות שינוי וביקשו למנות את הניצב בדימוס מטעם החרדים אריק יקואל, בכדי למנוע מקרים דומים, במשך תקופה נראה כי היחס השתפר, אלא שמאז הבוקר ממלא יקואל את פיו מים וקולו לא נשמע.

בנוסף, בשיא ההתקפה הודיע חבר הכנסת משה גפני במכתב ששיגר ליו"ר הכנסת יריב לוין כי "אין מנוס אלא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את הנושא". כשהודיע כי הוא יעלה את ההצעה להצבעה באופן מיידי בכנסת, אולם מאז חלפו שלושה חודשים ובסיעות החרדיות לא נקפו אצבע.

גם בהצבעה שהעלה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שדורשת לחקור את התנהלות המשטרה, בסיעות החרדיות בלמו את היוזמה ופעלו להפלתה בהצבעה בכנסת.

היום (ראשון) התייחס חבר הכנסת סמוטריץ' לתיעוד שפרסם כתב המשטרה והפלילים של 'בחדרי חרדים', אבי גדלוביץ' מבני ברק ותהה: "שואל את עצמי איך חברי הכנסת החרדים ביהדות התורה ובש"ס יכולים להסתכל לעצמם היום במראה אחרי שהתנגדו להצעתי להקמת וועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה נגד הציבור החרדי בתחילת משבר הקורונה". כך כתב בטוויטר.

אזולאי וארבל בשטח. צילום: יוסלה ברגמן, זירה פוליטית.

מי שכן העלו צעד בפעילות, היו חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי מש"ס שהגיעו הערב לזירת ההתגוששות בירושלים, ועקבו במשך דקות אחר הנעשה ואף שוחחו עם מפקדי המשטרה, כשלא ברור האם המעקב הקרוב יבשיל לצעד מעשי שיביא לסיום הסאגה שחוזרת על עצמה מידי תקופה ועוד שבוע של חג לפנינו.

אלימות שוטרים קורונה שנאת חרדים מעצר חרדים חכים חרדים אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד