ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אלימות השוטרים בביתר

הילד שחזר; עורך דינו: איפה הח"כים החרדים

הנער שהותקף על ידי שוטרים בביתר סיפר הערב: "הם תפסו מישהו, אני רציתי לראות לאן הם לוקחים אותו. השוטר תפס דלי וזרק אותו עליי, והכניס אותי לניידת בברוטאליות" • עורך דינו של הנער, איתמר בן גביר: "אני חושב שמה שנעשה כאן, כמיטב המסורת של מקצת השוטרים, שכאשר הם נתפסים נוהגים באלימות ומרביצים, פתאום הם ממציאים המצאות - הילד לא זרק אבנים ואפילו לא נגע בהן"

הילד שחזר; עורך דינו: איפה הח"כים החרדים
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנער החרדי שהוכה מוקדם יותר היום (ראשון) על ידי שוטר בעיר ביתר עילית, סיפר הערב ל'חדשות 13' את השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפותו "השוטרים שהיו במקום שוטרים ניסו להרגיע את הרוחות, ואז הגיעו שוטרי יס"מ שהתחילו להפעיל אלימות".

עוד הוסיף הנער וסיפר "הם תפסו מישהו, אזקו אותו, על אף שהוא סתם ישב בצד, ואני רציתי ללוות אותו כדי לראות לאן הם לוקחים אותו. לאחר מכן השוטר תפס דלי וזרק אותו עליי, חנק אותי ונתן לי אגרוף בראש, הכניס אותי לניידת בברוטאליות, ופשוט לקחו אותי לתחנה כשאני בטראומה מכל הסיטואציה".

במשטרה טענו היום להגנתם "במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עילית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים".

תיעוד מזעזע מביתר עילית: שוטר משליך דלי על ראשו של בן 10

עורך דינו של הנער, איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "אני חושב שמה שנעשה כאן, כמיטב המסורת של מקצת השוטרים, שכאשר הם נתפסים נוהגים באלימות ומרביצים, פתאום הם ממציאים המצאות - הילד לא זרק אבנים ואפילו לא נגע בהן", טען בן גביר, והוסיף: "יש כאן דבר אחד חמור שכולנו ראינו: שוטר במדינת ישראל רודף ומרביץ לילד, זורק עליו פח וחונק אותו".

"אנחנו דורשים ממח"ש לפעול עוד הלילה ולהשעות את השוטר. השר אוחנה צריך לעשות ניקיון במשטרה. הדרישה שלנו היא שלא יכול להיות שדמו של הציבור החרדי יהיה הפקר". דורש בן גביר.

לאחר מכן כתב איתמר בן גביר בחשבון הטוויטר שלו "חוזר מביתר. התמונות הקשות שראינו היום בתקשורת על שוטר שזרק דלי על ילד חרדי ותקף אותו במכות הם רק סמל לאלימות קשה של המשטרה שמשתוללת נגד הציבור החרדי. אסור להכליל את כל השוטרים זה נכון. יש לא מעט שוטרים שעושים את מלאכתם נאמנה גם זה נכון ודאי בתקופה זו של הקורונה, אולם כאשר משווים בין היחס לאנרכיסטים לעומת היחס לאזרחי שאר המדינה, וודאי חרדים מגלים שיש אפליה, יד קשה כלפי החרדים ואלימות משטרתית שחייבת להיפסק".

"השאלה הגדולה היא איפה הפוליטיקאים של הציבור החרדי ומדוע הם לא מקימים כל זעקה. התשובה היא שהפוליטיקאים מכל המפלגות החוגים והזרמים עסוקים היום במלחמת הישרדות אישית  ופחות דואגים לציבור ורק בודדים באמת פועלים כפי שמצופה מהם" הוסיף בן גביר להקשות.

"אמנם לא נבחרתי לכנסת אבל הפעילות הציבורית שלי ממשיכה מידי יום מידי שעה. לא אנוח ולא אשקוט כאשר אני רואה מראות של רדיפה התנכלות ושנאה לחרדים. לא אנוח ולא אשקוט כאשר אני רואה שוטרים אלימים שפוגעים בילדים קטנים. אמנם בתפיסת עולמי אני לא חרדי אבל אני מקנא בציבור הזה על מסירות הנפש ואהבת התורה, והם כמו גם אחי 'החילוניים' מתל אביב כמו גם שכניי הדתיים לאומים מחברון כולם מרכיבים פסיפס נהדר של עם ישראל.

"ואחרי כל אלה, אסור לנו להתייאש. יש לנו עם נפלא וארץ נהדרת". מסיים בן גביר בנימה אופטימית.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עלית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים.
חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים. לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם.

הפגנות איתמר בן גביר קורונה ביתר עילית אלימות שוטרים תקיפת ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד