י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב בין גנץ לנתניהו

בעקבות האלימות: החרדים נוקטים צד ודורשים מינוי מפכ"ל חיצוני

בעקבות אלימות השוטרים שחצתה היום שוב קווים אדומים מירושלים ועד ביתר ובני ברק, ח"כ יצחק פינדרוס סבור כי "אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ"ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים". נושא המינוי מתעכב כשלוש שנים ונמצא במחלוקת קשה בין נתניהו לגנץ

בעקבות האלימות: החרדים נוקטים צד ודורשים מינוי מפכ"ל חיצוני
נתניהו וגנץ באזכרה בכנסת לזכר הגר"ע יוסף זצ"ל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות מקרי האלימות החוזרים על עצמם בימים האחרונים גם כלפי החרדים, בסיעות החרדיות מצטרפים ל'כחול לבן' ומעלים דרישה למנות מפכ"ל עם דרישה כי הוא יהיה מחוץ לשורות המשטרה.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פידנרוס קרא הערב (ראשון) בתגובה לכאוס ולאלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות למנות בדחיפות מפכ"ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה.

"צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים. במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי", אמר הערב פידנרוס.

פידנרוס הוסיף כי "יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה - לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות".

לסיכום דורש פינדרוס מינוי מפכ"ל חיצוני, לדבריו, "אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה - שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ"ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים".

יצוין, כי בהסכם בין הליכוד לכחול לבן נקבע בין היתר כי תפקיד מפכ"ל המשטרה, לצד מינויים בכירים יגיע אך ורק בהסכמה. עד כה שתי המפלגות לא הגיעו להסכמה סביב אף אחד מהמינויים, מה שגרם לכך שניצב מוטי כהן מכהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה כבר למעלה משנתיים. אם המפלגות החרדיות יתעקשו על מינוי מפכ"ל קבוע בזמן הקרוב, הדבר ייתקל בקשיים מצד כחול לבן והליכוד.

נזכיר, שבסוף השבוע הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ כי מפלגתו תפעל למינוי פרקליט מדינה קבוע בקרוב. מינוי שדרוש אף הוא את הסכמת הליכוד. כעת הדרישה החרדית צפויה לטלטל את הקואליציה הרעועה לעבר סופה.

מפכ"ל המשטרה יצחק פינדרוס אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד