ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התבטאות אומללה

סופר יהודי שכינה מהגרים מוסלמים כגנבים ורוצחים מסתבך

התביעה בצרפת פתחה בחקירה פלילית בגין הסתה לכאורה לשנאה גזענית נגד אריק זמור, בעל טור וסופר הקשור לתנועות ימין קיצוניות בצרפת. העיתונאי היהודי אמר כי יש לגרש את כל המהגרים הקטינים מכיוון שהם "גנבים, רוצחים ופוגעים בנשים"

סופר יהודי שכינה מהגרים מוסלמים כגנבים ורוצחים מסתבך
מהגרים, אילוסטרציה צילום: Tali Mayer/Flash90

התביעה בצרפת פתחה ביום חמישי האחרון בחקירה פלילית בגין הסתה לכאורה לשנאה גזענית נגד אריק זמור, בעל טור וסופר הקשור לתנועות ימין קיצוני בצרפת.

זמור אמר את דבריו יום קודם לכן בדיון בערוץ הטלוויזיה CNews לאחר תקרית בה דקר אזרח פקיסטני כמה אזרחים מחוץ למשרדים לשעבר של כתב העת הסאטירי 'שרלי הבדו בפריז'. לדבריו, התוקף לכאורה, חסן עלי, היה מתחת לגיל 18 כאשר עלה לבדו לצרפת בשנת 2018. כזכור בשנת 2015, ג'יהאדיסטים רצחו 12 אנשים מחוץ למשרדי המגזין מכיוון שפרסום במגזין לעג לאיסלאם.

מנחה התוכנית שאל את זמור האם "באמת אין דרך הוגנת" לטיפול בהגירה של קטינים ללא מלווים. "אין דרך הוגנת", הגיב העיתונאי. "אנחנו צריכים להפוך את השולחן. הצעירים האלה כולם". המארחת, כריסטין קלי, קטעה ואמרה "לא כולם" כך דווח האתר JTA.

זמור ענה: "כולם, כריסטין, את כולם, כי אין להם שום סיבה להיות כאן אני חוזר, הם גנבים, הם רוצחים, הם פוגעים בנשים, זה כל מה שהם, צריך לשלוח אותם בחזרה".

אליזבת מורנו, שרה בקבינט האחראית על שילוב אנשים בחברה, אמרה כי דבריו של זמור היו "מחפירים וגזעניים". ארגון CRIF, קבוצת הגג של הארגונים היהודיים הצרפתיים, קראה ל-CNews לפטר את זמור על דבריו "הבלתי נסבלים והגזעניים".

מהגרים מוסלמים צרפת יהודי צרפת עיתונאי יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד