כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעיצומו של היום הקדוש

גרמניה: סטודנט יהודי נפצע קשה מחוץ לבית הכנסת

כשנה לאחר מתקפת הטרור ביום כיפור מחוץ לבית כנסת בעיר האלה בגרמניה, הותקף סטודנט יהודי צעיר והוכה קשות בראשו. שר החוץ הגרמני היה בין המגנים הראשונים והתקשורת הכתירה את המקרה כתקיפה אנטישמית

גרמניה: סטודנט יהודי נפצע קשה מחוץ לבית הכנסת
אילוסטרציה צילום: unsplash

סטודנט יהודי נפצע קשות לאחר שהוכה מחוץ לבית כנסת בהמבורג - גרמניה, ביום ראשון, מספר ימים לפני יום השנה למתקפת הטרור מחוץ לבית הכנסת בהאל ביום כיפור האחרון.

על פי הדיווח של המשטרה, גבר בן 29 לבוש בלבוש צבאי היכה את הסטודנט היהודי שחבש כיפה באמצעות מקל מחוץ לבית הכנסת הוהה וייד (Hohe Weide) בהמבורג. הסטודנט היה בדרכו להיכנס לבית הכנסת. הקורבן פונה לבית החולים עם מה שתואר כפגיעת ראש קשה. הוא "קיבל עזרה ראשונה על ידי עוברי אורח עד שהגיעו כוחות הצלה", כך על פי המשטרה.

אנשי הביטחון של בית הכנסת הצליחו להשתלט על התוקף ולהחזיק אותו עד שנלקח למעצר על ידי משטרת המבורג, כך דיווח היומון הגרמני 'דויטשה צייטונג' Süddeutsche Zeitung.

העיתון כינה את האירוע "התקפה אנטישמית", המשטרה אמרה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי המניע של התוקף אינו ברור.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס הוקיע את התקיפה בהמבורג וקרא לגרמנים לגלות יותר אומץ אזרחי. "זה לא אירוע בודד, זו אנטישמיות מגעילה וכולנו חייבים להתנגד לזה", כתב מאס בציוץ בטוויטר.

דובר המשטרה אמר כי "התוקף בן 29 הואשם בגרימת חבלה חמורה. ונראה כי התוקף פעל לבדו ולא היה שום איום נוסף".

האירוע הנ"ל מצטרף לאירוע קשה אחר, כזכור ב-9 באוקטובר 2019, נאצי חמוש בכבדות ניסה לירות על מתפללים בבית הכנסת בהאלה, במזרח גרמניה. הוא עזב את בית הכנסת לאחר שלא הצליח להיכנס והרג שני אנשים לא יהודים בדרך. במהלך המשפט, שמתנהל בימים אלה, חלק מאותם מתפללים שהיו אז בבית הכנסת, התלוננו על תגובה איטית של המשטרה לפיגוע.

יו"ר רבני גרמניה וסגן יו"ר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה', רבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל, הגיב למקרה ואמר כי "עם צאת החג התבשרנו בכאב על תקיפת הסטודנט במרחק קצר מבית הכנסת בהמבורג. האירוע הינו חמור בכל קנה מידה. לצערנו שנה לאחר האירוע בהאללע, מסתבר כי אנשי הימין הקיצוני והאנטישמיים למיניהם עדיין מנסים להרים ראש. אנו קוראים להנהגה הפוליטית והחברתית לנקוט ביד חזקה נגד גורמים אלה ואחרים אשר משתמשים ברשתות החברתיות על מנת להפיץ שנאה. יש למגר כל דרך של הפצת שנאה ולחזק את חינוך הדור הצעיר על בסיס לקחי העבר, איחולי רפואה שלמה למותקף. שנזכה לסוכת שלום במהרה בימינו".

אנטישמיות בגרמניה סטודנט יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד