י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המוזיקאי שהסעיר את הרשת

בריטניה: אחרי שהמשטרה סירבה - יהודים יגישו תביעה כנגד הראפר

הראפר האנטישמי ווילי, עורר סערה רבה כשכינה את היהודים בהתבטאויות אנטישמיות קשות, והוביל את רשתות הענק החברתיות לחסום את חשבונו, לא ייתבע על ידי משטרת בריטניה. בטענה, כי בעת הפרסומים הראפר לא שהה במדינה • ארגון יהודי פרטי הודיע כי ייקח אחריות ויגיש תביעה 

בריטניה: אחרי שהמשטרה סירבה - יהודים יגישו תביעה כנגד הראפר
הראפר ווילי צילום: האינסטגרם של ווילי

בריטניה: ארגון יהודי פרטי יגיש תביעה פרטית נגד הראפר וויילי האנטישמי בגין דבריו האנטישמיים ברשתות החברתיות, לאחר שהמשטרה סגרה את החקירה בגלל שהיה באותה תקופה בחו"ל.

ארגון צדקה יהודי יגיש תביעה פרטית נגד הראפר ווילי לאחר שהמשטרה הודיעה כי לא תגיש כתב אישום.

ארגון קמפיין נגד אנטישמיות (CAA) הצהיר בחודש שעבר כי הם יתבעו לדין את הראפר בגין הסתה לשנאת גזע אם המשטרה לא תעשה זאת.

ביום שישי האחרון אישרה משטרת המטרופולין כי לא יוגש כתב אישום נגד ויילי - ששמו האמיתי הוא ריצ'רד קאווי - מכיוון שהוא היה בחו"ל בזמן ביצוע העבירה.

כזכור בחודש יולי פרסם הראפר בן ה 41 סדרת ציוצים עם השוואת יהודים לארגון האנטישמי 'קו קלוקס קלאן' וקרא לאנשים שחורים 'לצאת למלחמה' עם יהודים.

סטפן סילברמן, מנהל חקירות ואכיפה בקמפיין נגד אנטישמיות, אמר כי "משטרת המטרופולין סגרה את החקירה". זה נבע מ"חוקיות השיפוט והארגון אמר לעורכי דין בחו"ל להמשיך בעניין הזה".

סילברמן אמר: "כאשר אנטישמים מסיתים שנאה כלפי יהודים, נרדוף אחריהם, לרבות מרדף מעבר לגבולות במידת הצורך" כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי. ארגון הצדקה אמר כי הם ממשיכים להיפגש עם מנהלי ענקיות המדיה החברתית פייסבוק, טוויטר, גוגל וטיק טוק על מעקב נגד אנטישמיות מהפלטפורמות שלהן.

אמנם לא ידוע באיזו מדינה היה ויילי באותה עת, אך ידוע כי אמו מתגוררת בקפריסין.

כזכור, אחרי שדבריו עוררו סערה, הוא התנצל על דבריו בראיון ל"סקיי ניוז" ואמר כי הוא מצטער על פוסטים 'שנראים אנטישמיים'. אך לאחר מכן המשיך להעיר הערות קשות נגד היהודים, ערוץ החדשות לא יכול היה לשדר אותן מרוב שהן היו קשות.

לאחר המהומה, כל הרשתות החברתיות השעו את חשבונו לצמיתות בגלל ההודעות - כולל חשבון שכינה את העם היהודי "פחדנים ונחשים".

אנטישמיות בבריטניה ראפר משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד