י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קשה לצפייה

גרמניה: מזוזת בית הכנסת חוללה בצורה מחפירה

מזוזת בית הכנסת "תפארת ישראל ברלין", חוללה בצורה גסה על ידי אנטישמיים | שר החוץ הגרמני גינה: "אירוע מגעיל". ומחלקת הביטחון במדינה הבטיחו כי ייקחו אחריות על החקירה | תמונות קשות לצפייה

גרמניה: מזוזת בית הכנסת חוללה בצורה מחפירה
המזוזוה שחוללה צילום: באדיבות המצלם

המזוזה בפתח בית הכנסת "תפארת ישראל ברלין" ברחוב פסאואר בברלין חוללה. כך על פי אחראי האנטישמיות של הקהילה היהודית בברלין, זיגמונט קניגסברג, שדיווח על כך.

האירוע התרחש כאשר הרב ראובן יעקובוב הבחין בסביבות השעה 18 בערב, 4 ימים אחרי ר"ה, כי המזוזה בכניסה לבניין בית הכנסת נפרצה והקלף שבתוכו חולל עם צלב קרס.

המזוזה שחוללה\\מתוך הטוויטר

הרב יעקובוב אמר לתקשורת המקומית, כי הוא נחרד מהמעשה, אך איש אינו מרשה להפחיד את עצמו: "לא ניתן לזה להרתיע אותנו. אנחנו היהודים כאן, אנחנו נשארים כאן. אנחנו לא מתמקדים בשלילי, אנחנו רוצים להפיץ דברים חיוביים יותר. הוא הודיע כי בקרוב יתקין מזוזה חדשה. "וזאת תהיה אפילו יותר יפה וגדולה מהקודם".

מחלקת הביטחון במדינה הודיעו כי המעשה האנטישמי בוצע בין ראש השנה ליום הכיפורים. המשטרה אישרה את האירוע כי ביטחון המדינה יקח על עצמו את החקירה.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס צייץ בטוויטר: "פשוט כואב לראות משהו כל כך מגעיל. יש לפתור את הפשע הזה במהירות ולהעניש את האחראים, אנו עומדים לצד חברינו היהודים".

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, כתב בציוץ: "יש לחקור מיד את מעשה החילול הנורא והמעליב הזה, ולהביא לדין את האחראים. אסור שתהיה סובלנות למעשים מבישים כאלה שיכולים בסופו של דבר להוביל לתקיפה פיזית ולאלימות".

מזוזה חוללה גרמניה שר החוץ אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד