י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסוכן ומטעה"

אזהרה מפני תרופה לקורונה

היעדר תרופה מתאימה מאיץ שיווק תכשירים שמנסים להציע מזור למחלה. אך חלקם עלולים להיות מסוכנים • שימו לב

אזהרה מפני תרופה לקורונה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

לוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום, הועברו פניות בנוגע לפרסומי המוצר 'טודיקאמפ' המשווק כ'תכשיר טבעי' למגוון מחלות ומצבים, בין היתר לטיפול ולהצלת חיים במקרה של הדבקה בנגיף הקורונה.

אלא שלגבי המוצר הזה אין כל מידע מחקרי מבוסס, תוך ייחוס סגולות ריפוי אסורות למספר רב של מחלות ומצבים רפואיים (דלקת, זיהומים מווירוסים, חיידקים, פטריות וטפילים,  גידולים, דכאון, כאבים ועוד) ולמגוון גילאים, כולל ילדים ונשים בהריון. כל זאת בניגוד להוראות החוק. "האחרונה נוספה כהתוויה מטעה ולא מבוססת נוספת לשיווק כטיפול בחולים עם קורונה", כך לשון ההודעה שפרסם משרד הבריאות.

המוצר מיוצר במולדובה בה הוא משווק כתוסף תזונה, אלא שהוא מסוכן לציבור. הרשויות בצ'כיה אף המליצו שלא לצרוך אותו, החלו באיסוף המוצר מהשוק והטילו קנס על המשווק.

מומחי המשרד חוששים כי פרסומים כאלו על מוצרים שאינם יעילים במקרה הטוב, ובמקרה הרע עלולים להיות מסוכנים, ועשויים ליצור "אשליית חיסון". המשתמשים עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, שלא בהתאם לתקנות החירום והמלצות משרד הבריאות ולסכן את עצמם ואת סביבתם הקרובה.

"כל האמירות הכלליות בפרסומי המוצר,  מהן עולה במישרין או בעקיפין, כי השימוש במוצר זה עשוי להוות  טיפול ו/או הגנה ומניעה מפני נגיף הקורונה וכן לטיפול ו/או מניעה במצבים רפואיים נוספים, נעשות ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול ומניעת הידבקות בנגיף הקורונה ומחלות ומצבים רפואיים אחרים, הזהירו במשרד הבריאות.

עוד הוזהר כלל הציבור מפני "השימוש בתוספי תזונה - כדורים, אבקות, חליטות, משחות, שיקויים, להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעה מחלות, במיוחד בתקופה זו של מגיפת הקורונה".

 

 

קורונה צ'כיה מולדובה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד