י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אל תפספסנה

ארבעת המינים: הסגולה הענקית המתקיימת עד ערב הושענה רבה

הסגולה הנפלאה והענקית שניתן לבקש עד כניסת השבת והחג • ארבעת המינים עם הקשרם הנפלא לחיי היום יום שלנו הנשים • מה ניתן לבקש כאשר אוחזים בכל אחד מהם?

ארבעת המינים: הסגולה הענקית המתקיימת עד ערב הושענה רבה
ארבעת המינים צילום: יח"צ

סגולה ענקית להחזיק ארבעת המינים בסוכה ולבקש (עד יום שישי הקרוב לפני כניסת השבת והחג):

אתרוג - לבקש על הלב. לב טהור ונקי, משנאת חינם, מקנאה, וכעס, ללא טינה, לב רגוע, ובריא פיזית ורגשית.

הדס - לבקש על העיניים. עיניים בריאות פיזית בכל המערכות, עיניים שרואות ורוד, רואות חיובי תמיד עניים מלאות בכף זכות, להתחרט על דברים לא טובים שראינו, הן גשמי והן חיובי ושנזכה מהיום והלאה לראות רק דברים טובים ומועילים. ו"שנזכה לראות מעלת חברינו ולא בחסרונם".

ערבה - לבקש על הפה. "מוות וחיים ביד הלשון" שנינצל מלשון הרע ורכילות ,הלבנת פנים שקר ומרמה, שנזכה להשתמש בפה לשמח אנשים, להשכין שלום בכל המובנים, מילים טובות ,מחמאות ופירגונים, שנלמד שלדעת לבקש סליחה כשצריך ,זו היא מעלה גדולה! וכמובן לבקש על בריאות הפה וכל המערכות שבפה.

לולב - לבקש על עמוד השדרה, עמוד שדרה שיהיה בריא פזית ורוחנית, עמוד השדרה של עם ישראל היא האמונה בבורא עולם להאמין שהכל לטובה בכל רגע ורגע נתון, גם שלפעמים קשה ואנחנו לא מבינים עלינו לזכור שאבא שבשמים אוהב אותנו ומחזיק אותנו על כפיו ודואג לנו בכל רגע ורגע. בעניין עמוד השדרה לבקש שנהיה איתנים ויציבים בעבודת ה' שלנו, לקיים את המצוות בגאווה וללא חשש מפני המלעיגים.

שנהיה איתנים ויציבים בדעתנו, כמובן לחיובי! ולא ניתן לכל רוח פרצים לייאש אותנו. כנשות עמ"י שנזכה להיות עמוד השדרה של ביתנו, לנסוך אמונה וביטחון בה' בבני ביתנו, לתת כח לבעלים ולילדים. ולא פחות חשוב להיות עמוד שדרה של עצמינו.

ואתן הרווקות - הוספנה בכל סעיף דברים שמתאימים להקמת בית נאמן בישראל.(כותבת לכן נקודות למחשבה, הוספנה כיד הדמיון)

אתרוג - בית עם לב נקי, ללא טינות, בית מלא אהבת אמת, בית שכולו לב

הדס - עין טובה, שאדע להבחין מי ראוי לי משמיים להקים בית, שנראה מה שאנחנו צריכים לראות ונדע לכבד ולראות טוב בכל אדם, גם אם בסוף זה לא יהיה בעלי, כן כי בכל אדם יש צלם אלוק ממעל.

ערבה - מתק שפתיים, לשון טובה, דיבורי אמת ושלום. מילה היא חורצת גורלות, גם אם לא נראה לי הבחור שאדע לומר יפה ולא לפגוע, שיהא ביתנו שנקים בע"ה בית עם שפה נקיה, מכובדת ומכבדת.

לולב - עמוד שדרה. שיהא הבית עם עמוד שדרה, יציבות, סדר בכל המובנים, אוזן קשבת וכתף תומכת. ותפילת בת מלך קורעת רקיעים, נצלנה את הרגעים והתפללנה. כי "בזכות נשים נגאלנו ובזכותנו עתידים להיגאל"

אמן.

חג שמח, מאת: אחינועם (לימור) רז.

ארבעת המינים סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד